K
KaZa
Trevliga av vad jag hunnit uppfatta på den lilla stund jag träffat henne. Men hon har småbarn och katt. Detta resulterar i att barnen ibland öppnar ytterdörren och kattten smiter ut. Då porten alltid är stängd så kommer ju inte katten så långt, men den sitter då i porten om inte mamman har sett att den sprang ut. Igår så skulle jag ut och kissa hundarna. Lilla valpen bär jag ner medans tiken går själv. Nu kom vi inte så långt då vi efter några trappor möttes av en arg, fräsande katt. Kul! Jag fick då gå upp med valpen igen (jättekul att springa 6 tr, med en 20 kg tung valp
)
Så bad jag sambon att han skulle följa med och knacka på hos nya grannen och fråga om det var deras. Jodå, det var det. Hon tackade och stängde dörren.
Men vad händer nästa gång som jag är ensam och kattägaren är borta. Är jag skyldig som hundägare oavsett om katten flyger på min valp eller tik när vi befinner oss i porten?
Får se om man måste ta ett snack med grannen snart, men det är ju så tråkigt att behöva klaga lite när de är nya och de ända i huset som är i nästa samma ålder som oss.
Så bad jag sambon att han skulle följa med och knacka på hos nya grannen och fråga om det var deras. Jodå, det var det. Hon tackade och stängde dörren.
Men vad händer nästa gång som jag är ensam och kattägaren är borta. Är jag skyldig som hundägare oavsett om katten flyger på min valp eller tik när vi befinner oss i porten?
Får se om man måste ta ett snack med grannen snart, men det är ju så tråkigt att behöva klaga lite när de är nya och de ända i huset som är i nästa samma ålder som oss.