Vi förlorade mot sjukdomen..

cello

Trådstartare
Igår fick vår underbart goa katt somna in efter en tids sjukdom. Det känns så overkligt och obehagligt verkligt på samma gång. Hon blev akut dålig i helgen och det gick så himla fort. Innan det hoppades vi fortfarande att hon skulle kunna bli frisk. Men så blev det så här istället. :cry:

Den här katten var verkligen speciell, och det undgick ingen som träffade henne. Hon var verkligen ovanligt lugn och snäll, oändligt gosig, och hon svarade alltid när man pratade med henne. Hennes kärlek var så villkorslös, det enda hon ville var att få vara nära. Men hon krävde det aldrig eller var på, utan tog bara tacksamt emot det mys hon fick. :heart

Sorgen är outhärdlig. Allt är så tomt. Hon var hittekatt och vi gissar att hon blev ungefär fem år, men oavsett hur gammal hon var fick vi alldeles för kort tid med henne. 2014 kom hon till oss, och jag önskar så att det gick att resa tillbaka till innan hon blev sjuk, och bara stanna där. Fina goa lilla vän :heart:cry:

Beklagar verkligen sorgen :heart
Vissa kommer in i våra liv bara en snabbsväng och hälsar på. Lär oss så oändligt mycket och lämnar oss med den kunskapen sedan för framtida behov och bruk. Det gör så ont men att få ha lärt känna dem, fått leva med dem gör det värt det.

Min första hittekatt kommer alltid ha en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Så mycket han lärde mig under de få åren vi fick ihop och så mycket nytta jag har haft av den kunskapen både för egen del och för hans efterföljare. Hur mycket insåg jag först långt senare. Han öppnade mitt hjärta :heart

Beklagar verkligen sorgen :heart
Vissa kommer in i våra liv bara en snabbsväng och hälsar på. Lär oss så oändligt mycket och lämnar oss med den kunskapen sedan för framtida behov och bruk. Det gör så ont men att få ha lärt känna dem, fått leva med dem gör det värt det.

Min första hittekatt kommer alltid ha en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Så mycket han lärde mig under de få åren vi fick ihop och så mycket nytta jag har haft av den kunskapen både för egen del och för hans efterföljare. Hur mycket insåg jag först långt senare. Han öppnade mitt hjärta :heart
Tack! ❤️ Det är så sant det du skriver. Sorgligt, men fint.

Så sorgligt :cry:
Det är något speciellt med hittekatter. Man vet inte vad de har varit med om och man blöder för hur utsatta och sårbara de har varit, små och ensamma i världen.
Att de sen kan bli så tillitsfulla och kärleksfulla och förlåtande, det är så fantastiskt.
Precis så är det. ❤️ Redan när hon levde fanns en slags sorg inom mig, när jag höll henne och föreställde mig att hon varit ute, ensam och kämpat för att överleva. Och jag ville så gärna att hon skulle få ett långt skönt liv. Det här var det sista jag ville. :cry:

Precis så är det. ❤️ Redan när hon levde fanns en slags sorg inom mig, när jag höll henne och föreställde mig att hon varit ute, ensam och kämpat för att överleva. Och jag ville så gärna att hon skulle få ett långt skönt liv. Det här var det sista jag ville. :cry:
Jo så är det ju. Man vill kompensera dem för allt svårt de har varit med om.
Det är så sorgligt att hon inte fick stanna hos dig nu när hon hade fått det så bra. Men hon var i alla fall trygg och älskad under den tid hon var med dig. Och sånt förstår de!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 165
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 319
Senast: LevelSkin
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 162
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar