Vi flyttar till lägenhet i höst

L

lotta_k87

Och min hund måste tränas! Vi bor ute på landet nu och jag är arbetslös så det måste väl kunna hinna göras nåt åt saken.
Problemen är att han skäller väldigt mycket och är inte van vid att vara ensam. När jag inte är med honom så finns alltid nån i familjen hemma så att han slipper vara själv.
Hur ska jag vänja honom vid det?
Han skäller när någon kommer hem och även när han har tråkigt eller vill busa osv.
Hur tusan ska jag få bukt med det?
Dessutom så äter han upp hela inredningen när man lämnar honom själv! Allt från bordsben till skor och frukt som finns på bordet.
Det är det absolut största problemet vi har! Dessutom så ser jag ju honom aldrig göra dessa saker, så jag kan ju inte säga åt honom heller. vad göra?
Kan det bli ett problem när han blir ensam hund i huset? Nu har vi ju vår trygga goldenhane som är med honom när han ibland blir ensam korta stunder.
Ska tilläggas att hunden är kastrerad hane, 9 månader, blandis schäfer/alaskan husky/karelsk björnhund och han motioneras självklart varje dag! Han är ingen lätt blandning av raser och det vet jag såklart om..

Hjälp! Vill ju inte behöva lämna bort min älskade skrutt :cry:
 
Sv: Vi flyttar till lägenhet i höst

Jag fick lämna kvar min hund hos mor och far när jag flyttade hemifrån.
Dels för att han är oootroligt skällig och jag skulle börja studera, så jag hade inte tid att träna "om" honom.
Men även för att han trivs bäst på landet och få vara ute mycket om dagarna.

Nu till din hund:
Begränsa hans utrymme när han är ensam och börja "ensamträning" från grunden.
Finns bra böcker eller ta hjälp från en tränare.
 
Sv: Vi flyttar till lägenhet i höst

Jag hade satsat på att lära honom att sitta i bur eller i ett rum när ni är borta. Ge honom ett tuggben eller liknande och lämna honom en stund, då hinner han knappt märka att ni är borta!

Jag flyttade från landet till centrala Göteborg (här har vi inte ens gräsmattor) och det gick faktiskt riktigt bra med hundarna. Trodde inte att det skulle gå så bra som det gick!
 
Sv: Vi flyttar till lägenhet i höst

Jag försöker träna lite trix och vanlig lydnadsträning. Har även en sån där aktivitetsboll som han tycker om väldigt mycket och den kan hålla honom sysselsatt ett bra tag.
Några tips på vad jag mer kan göra för att trötta ut honom lite? :)
Han är full i energi. Börjar dock lugna ner sig lite nu när han blivit lite äldre, men han är ju en blandning som kräver MKT.
 
Sv: Vi flyttar till lägenhet i höst

Jag har en sådan bur och jag måste börja vänja honom vid den. Han märker dock direkt när man lämnar honom ensam och börjar skälla :crazy: ..

Jag funderade på att servera all hans mat i den och allt sådant. Kom gärna med tips på hur jag ska få honom att känna sig trygg i den!
 
Sv: Vi flyttar till lägenhet i höst

Tidningen Härliga Hund,har i sin senaste tidning nr.3 2007 en bra artikel om hur man tränar sin hund i att vara ensam hemma....

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 191
Senast: Acto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 519
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 068
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp