Vettig smartwatch/träningsklocka?

swemale

Trådstartare
Söker en enkel funktionell Smartwatch/träningsklocka som visar de vanligaste aktiviteterna som puls, stegräknare etc.... Vill också att den enkelt ska kunna connectas med Google Fit.... Någon som har tips, erfarenheter och rekommendationer om en vettig sådan.....

Tack för all input...
 
Jag har själv Garmin Vivoactive, tror det borde gå att synka med google fit på nått sätt. Jag kan själv inte testa då jag har iPhone, men det att det går att ställa in om man vill att den ska visa puls/steg osv på "hemskärmen", själv har jag bara steg och kalorier (kalorierna blev bara en bonus när jag valde interface).
 
Jag använder Garmin vivoactive jag med. Gillar den mycket men har inte tagit reda på om den går att synka med Google fit. Jag själv springer mycket och hänger i sådana forum. Garmin och polar verkar vara de mest populära klockorna. Jag hade kollat in om någon av dessa matchar det du söker.
 
Fitbit versa har jag och är mycket nöjd. Har iPhone och har lite problem med vissa synkroniseringar, ex lyckas jag inte få in smsen i klockan. Men övriga notiser får jag.
Bra batteritid. Enkel att lära sig tycker jag. Bra sömnmätning och registrering av träning. Saknar ingenting med klockan.
Har dock ingen koll på Google fit.
 
Jag har en garmon vivomove hr och älskar den. Jag ville ha en klocka som också såg bra ut. Det är bra batteritid (laddar den en gång i veckan).

Vet dock inte om den går att koppla med Google fit.

20201030_124519.webp
 
Jag har en Garmin Vivoactive 4s, använder dock garmin-appen till den. Men enligt en snabb googling ska det gå att synka den med Google Fit. Dock funkar den bäst med GarminConnect - som jag tycker är en bra app!

Trivs bra med klockan! Bytte från en Garmin Forerunner 235 som jag egentligen var nöjd med - men den kändes för stor och klumpig för min arm :rofl: Vivoactive är mindre men har i princip samma funktioner, så den funkar fint.
 
Jag har haft en fitbit charge 3. Den gjorde jobbet och går att synka med google fit.
Har nu en Galxy watch 3 den ska gå att synka via Helath sync.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hade inte Filofaxs hemsida varit så galet dålig och långsam kanske jag fått lite mer klarhet i vad jag söker och om de matchar mina...
2
Svar
39
· Visningar
3 325
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 197
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Vi fick ju hem en 7 mån cockerkille för 5 veckor sedan. Jättego, enkel att ha med sig, går snällt i koppel, är snäll mot alla inklusive...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 743
Senast: ako
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 946
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp