Vettec Superfast

Centaur

Trådstartare
Ska beställa det då min häst sliter så mkt på tårna, har äntligen hittat en affär i Sverige som har det.

Men man måste väl ha något att blanda/få ut medlet med eller hur?

Blir det rätt om jag beställer följande:
Superfast hovuppbyggnad 180 ml
Mixer spetsar till 180 ml förp.

:confused::confused:

Sv: Vettec Superfast

Ska beställa det då min häst sliter så mkt på tårna, har äntligen hittat en affär i Sverige som har det.

Men man måste väl ha något att blanda/få ut medlet med eller hur?

Blir det rätt om jag beställer följande:
Superfast hovuppbyggnad 180 ml
Mixer spetsar till 180 ml förp.

:confused::confused:

Det är många som säljer superfast och alla andra produkter som Vettec gör. Du måste ha en spruta som kostar ca 600:- sen blandpipar. Men jag skulle rekommendera dig att istället ringa en hovis som kommer hem ch gör det åt dig, dig för hur vet du att det är det som måste göras? Är det du som anser att han sliter fel?

Har du aldrig hanterat dessa plaster bör du ha någon instruktör, vet du hur man gör? Nä, ring en hovis.

är hovis som har rekommenderat det!

men hon sysslar inte med sådant i vanliga fall, finns en hovklinik som tar alla såna jobb. så hon hade inget och har heller inte användt produkten.

jag ska bara lägga ett skydds-lager på framsidan av hoven, det borde väl inte vara så svårt?

Nä, inget är svårt när man kan det...men jag skulle inte ge mig på det om jag inte var van. Att få dit den är inget problem, men att få den att sitta kvar...
Har din hovslagare verkligen inte vanlig plast i verktygslådan??? Hon måtte vara den enda i sverige isf...

Det är inte svårt, men lite pilligt.
Har använt foal extension under hov.

Först måste hoven vara ren! Tvätta precis där du ska förstärka med sprit. Spruta på (kan vara svårt att få jämt). För att skynda på härdningen hårblås eller värmepistol. Håll handen bredvid där du blåser så du inte bränner hoven.
Det går att raspa till bra form.

Övning ger färdighet;)

Du behöver inte komma med syrliga kommentarer!

Sko hästen var inget alternativ för mig då det gällde en några mån gammal fölunge med senkontraktur :devil:

Okej! Kan man stryka det jämnt med tex en kniv e.d.? För det tar väl ett tag innan det blir hårt.

Nej, det är nog ingen bra ide. Möjligen kan man putta till det med spetsen på sprutan, direkt, undertiden man sprutar på det. Sedan är det kört. Raspa till det efter att det torkat går bra.

Det härdar snabbt! Kniven riskerar att fastna!

haha ojdå, det vore ju inte så bra. :o det gäller att bli klar snabbt alltså?

får satsa på att få det någorlunda slät och så raspa sen då.

jaha, hästen är som sagt skodd!! men rids på paddex underlag och sliter tån/framsidan av bakhoven.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
722
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 137
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 486
Senast: Görel
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 096
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka