Blocka det då och ta messen dagen efter.Nä, men ibland messar folk lite för sent tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blocka det då och ta messen dagen efter.Nä, men ibland messar folk lite för sent tycker jag.
Man kan ställa in stör-ej-läge på schema. Det är inget du behöver göra manuellt varenda dag.Jag håller med dig; jag vill inte hålla på och stänga av och sätta på ljuden på alla appar, tycker det är ett jäkla meck och så kommer jag att glömma bort att sätta på dem sen.
Defaultinställningen på stör-ej (iaf på iphone) är att samtal släpps igenom när någon ringer två gånger i följd. Det har nog de flesta koll på så är det viktigt kommer de ringa en gång till när de inte kommer fram första gången.Angående att välja vilka som ska kunna ringa igenom så vill jag inte göra så då det kan vara någon som jag inte har numret till eller någon som jag inte känner som ringer.
Fast om man jobbar på natten är man medveten om att de flesta sover och kanske inte hinner till telefonen och därmed provar man att ringa årminstone två gånger. Finns det flera anhöriga listade går man sedan över till nästa. Finns det bara en provar man senare, eller lämnar över till nästa instans i vårdkedjan.Jag litar inte på att alla inom sjukvård tänker så långt, för att vara helt krass.
Alltså jag sitter rätt sällan och messar totala främlingar på nätterna- men alla är verkligen inte nära vänner eller familj. Många av oss har ju bekanta eller tex föreningsåtaganden som gör att man kontaktar folk i textform. Dessa personers arbetstider har jag verkligen inte koll på.Jag messar bara med folk jag faktiskt känner. Min man, dotter, vänner, föräldrar, dotterns lärare ibland.
Alltså jag sitter rätt sällan och messar totala främlingar på nätterna- men alla är verkligen inte nära vänner eller familj. Många av oss har ju bekanta eller tex föreningsåtaganden som gör att man kontaktar folk i textform. Dessa personers arbetstider har jag verkligen inte koll på.
Man kan väl välja vilka notiser man vill få till klockan? Det tror jag är standard för alla smartklockor?Jag har med flit valt en klocka som inte hanterar appars aviseringar. Väldigt skönt.
Nej. Här kan man inte få notiser från messenger, facebook osv. Det valde jag för att min aphjärna inte skulle falla dit någon gång och bara "åh, men det kan ju vara bra att ha" för att sedan aldrig avaktivera det och bli jättestressad... Jag känner mig själv.Man kan väl välja vilka notiser man vill få till klockan? Det tror jag är standard för alla smartklockor?
Visa mig gärna hur jag ställer in "signal endast vid viktiga ärenden". Den inställningen skulle jag vilja ha på vanliga ringsignalen, sms, mail och Messenger.Det här låter mer som ett "jag har inte koll på vad för inställningar jag kan sätta på min mobil"-problem än ett problem om att folk skulle ringa och messa orimliga tider. Det finns ju tekniska lösningar, men då får man ju sätta sig in i och lära sig det också.
Tekniska prylar har ju också, till skillnad från människor, den smarta funktionen att de gör exakt det man sagt till dem att göra. Får de inte släppa igenom messenger-pling efter klockan 22 så gör de inte det, medan en människa som blivit tillsagd att inte messa efter 22 lik förbannat kan skicka iväg ett mess 22.10Det här låter mer som ett "jag har inte koll på vad för inställningar jag kan sätta på min mobil"-problem än ett problem om att folk skulle ringa och messa orimliga tider. Det finns ju tekniska lösningar, men då får man ju sätta sig in i och lära sig det också.
Jag hade gärna stängt av ljudet för sms permanent faktiskt. Förutom från några enstaka nummer. Men när jag kollar i sms-inställningarna för aviseringar finns inte det alternativet. 90% av alla sms är reklam eller scam.
Det finns i "stör ej" inställningarna.Jag hade gärna stängt av ljudet för sms permanent faktiskt. Förutom från några enstaka nummer. Men när jag kollar i sms-inställningarna för aviseringar finns inte det alternativet. 90% av alla sms är reklam eller scam.
VIP är väl ganska överdrivet, men precis så har jag gjort. Tror du att det hjälpte...Hej och hå. Alltså om ni nu har VIP som behöver få tag i er dygnet runt men stör er på de som inte behöver det så kanske ni kan meddela de andra att dom ska sluta messa er? Det är ni som blir störda av det, då är väl bara att be dom sluta skicka mess, sms eller vad det nu är på tider som ni anser är störande.