Det går ju aldrig att sätta "säkra" tider när man inte stör nån. På min Samsung, kan jag välja att ringsignaler går fram, men inte appljud. Under den tiden jag ställt in.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att jag vill att akuta samtal ska komma fram och det finns en chans att jag förutse vilka nummer som eventuellt kommer ringa mig akut i framtiden.
Då kan du släppa igenom alla samtaloch blocka ljud från meddelande.Jag litar inte på att alla inom sjukvård tänker så långt, för att vara helt krass.
Går ju byta personer allt eftersom?Jag kan inte se in i framtiden och få reda på vilka nummer jag ska sätta på listan över de som behöver komma fram.
Du behöver inte ha stör ej på samtal, du kan lägga det på notiser enbart.Jag kan inte se in i framtiden och få reda på vilka nummer jag ska sätta på listan över de som behöver komma fram.
Går ju byta personer allt eftersom?
Med det tankesättet så är det väl brev som gäller. Folk jobbar och sover ju jätteolika tider.Man ska nog inte anta att alla har det precis så som man själv har det...
Jag använder meddelanden just när jag vill att det ska kunna läsas närsomhelst och att jag inte behöver svar direkt, det är det som jag tycker är finessen.
Men hur ofta händer det egentligen?Allt eftersom vadå? Jag kan inte förutse ifall sjukhuset kommer ringa mig i akut ärende.
Med det tankesättet så är det väl brev som gäller. Folk jobbar och sover ju jätteolika tider.
Är det ett problem att folk ringer dig på knepiga tider?Allt eftersom vadå? Jag kan inte förutse ifall sjukhuset kommer ringa mig i akut ärende.
Men det är ju inte bara nära vänner man messar med eller?Jag hade ju inte kontaktat en vän som jobbar natt dagtid. Det är ju meningslöst om hen sover då. Bättre att hen kontaktar mig när hen vaknat (oftast på eftermiddagen). Eller så kontaktar jag hen när jag vet att hen har vaknat. Oftast vaknar väl samma person ungefär samma tid varje dag (iaf om hen ska jobba igen på natten). Är det en vän så har jag hyfsad koll på sånt.
Är det ett problem att folk ringer dig på knepiga tider?
Vill du stt alla ska kunna ringa dig alltid så välj det i inställningarna. Vi har alla olika behov och mobilerna är anpassningsbara.Jag kan inte se in i framtiden och få reda på vilka nummer jag ska sätta på listan över de som behöver komma fram.
I min familj, släkt och bekantskapskrets jobbar alla dagtid kontorstid (eller är pensionärer) så det funkar alldeles utmärkt att bara ringa/messa dagtid.
Men det kan du ju sätta på tidssatt stör ej läge. Det påverkar inte de akuta samtal som eventuellt kommer.Nä, men ibland messar folk lite för sent tycker jag.
Men det är ju inte bara nära vänner man messar med eller?
Jag har kontakt med en massa personer och har ingen aning om hur de jobbar/vad de jobbar med etc.