Vetrinär imorgon eller inte?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare soma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 892
S

soma

I söndags morse skadade Wilton sporren på höger fram. Han fastnade i sambons byxas blixtlås när de småbusade i köket (så larvigt!). Hur som helst så skrek han till och höll upp tassen. Vi konstaterade snabbt att det inte kom blod och man kunde heller inte se eller känna någon skada på klo eller sporre men han var öm hela dagen.

I morse skrek han till lite när jag torkade av efter morgonpromenaden.

På em kände jag vid ett flertal tillfällen och då sa han inget, men verkar fortfarande vara öm.

Han är inte alls påverkad - leker, promenerar osv som vanligt. Han slickar eller gnager inte heller på tassen.

För säkerhets skull ringde jag vetrinär för råd idag och hon tyckte då att jag skulle komma in imorgon eftersom han fortfarande var lite öm och dessutom är sporren något hårdare och varmare än den andra. Hon menade att sporren var lätt utsatt för infektion om klon släppt från pulpan så vi fick tid för kontroll i morgon em.

Nu börjar jag bli lite tveksam. Ska jag avboka tiden och avvakta? Vad tycker ni? Vad skulle DU ha gjort? :idea:

Sv: Vetrinär imorgon eller inte?

Jag skulle följt veterinärens råd och låtit dem kika på tassen lite:)
Vad är Wilton för ras? :rofl:

Jag skulle avvaktat. Iom att han inte verkar påverkad eller skriker när ni rör tror jag inte det är ngn fara. Det är alltså klon vid sporren han kommit åt?
Min Nikita bröt av den klon för något år sedan. Hon hade väldigt ont. Skrek så fort något kom åt den och höll på å slicka. Försökte själv först men fick gå till veterinären till slut iaf. Men som sagt var så hade hon väldigt ont.

Men det är bara du om känner din hund och vet hur smärttålig han är.
Lycka till!

Jag hade gått dit. Hade inte tvekat för en stund. Väl värt dom pengarna och få reda på OM det är något.

Min papillon bröt sin klo i somras när han fastnade (?) i mina byxor när han skulle gå förbi mig. Även om jag inte då trodde att de var så farligt eftersom han inte visade så mycket så bestämde jag mig för att åka in. Tur de.

Blev nersövd och fick ta bort klon.

Wilton är en dvärgschnauzer, 1 år 7 mån :love:

Till alla:

Jag ringde och avbokade tiden i morse. Kände igenom ordentligt efter morgonpromenaden och han verkar inte ha ont längre. Troligtvis fastnade inte klon utan kanske rev han sporren mot dragkedjan så det gjorde ont i mjukdelen men inte klon. Hur som helst så vickade jag på klon och klämde på mjukdelen och idag brydde han sig inte så jag ringde och avbokade och bokar en ny tid om jag märker att han får ont.

Han är rätt smärttålig så jag förstod att han hade ont när han skrek till. Men det verkade det gå över snabbt för nu är han smärtfri! :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka