Jag köpte hästen så hon fick den vård hon behövde.Oj, hur gick det för hästen sen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag köpte hästen så hon fick den vård hon behövde.Oj, hur gick det för hästen sen?
Jag som främst promenadred min dam sista åren i skog och mark och på bana med mjukt underlag... var tillfälligt snäl och bad hovis ta av skorna. Han tittade misstänksamt på mig och ringde mig en vecka senare och frågade hur det gick...Hästen spände sig ständigt pga ont i hovarna.
Jag ville sko den men fick inte.
Ja väldigt tråkigt. Jag tror personligen inte alla hästar kan användas barfota ens i den bästa miljö och omvårdnad.
Detta var ett fullblod.
Jag började fundera på en sak.T.ex en foderhäst har försäkring som betalas av ägaren.Om hästen behöver veterinärvård betalar fodervärden den, men vem ska ha ersättning från försäkringen? Tillfaller den fodervärden eller ägaren? Vad är kutym?
Jo, en helt vanlig hältutredning med någon behandling och återbesök innebär ju en kostnad på några tusen utöver självrisken.Jag har inte läst övriga svar i tråden.
Men när min förra häst var ute på foder och jag fortfarande stod för försäkringen så betalade fodervärden för veterinärvård.
Det är ju förhoppningsvis sällan du behöver använda veterinärvård där summan övergår självrisken om hästen inte skadas allvarligt akut eller behöver genomgå grundlig hältutredning med röntgen osv...
Jag har inte läst övriga svar i tråden.
Men när min förra häst var ute på foder och jag fortfarande stod för försäkringen så betalade fodervärden för veterinärvård.
Det är ju förhoppningsvis sällan du behöver använda veterinärvård där summan övergår självrisken om hästen inte skadas allvarligt akut eller behöver genomgå grundlig hältutredning med röntgen osv...
Självrisken täcker knappt veterinärens inställelsekostnad + milersättning där jag bor...
Och det som går över den fasta summan betalar man 20% på i den försäkringen jag har. Och de där procenten blir snabbt många tusingar.