Veterinärernas friheter? (blodkänsliga titta ej)

Sv: Veterinärernas friheter? (blodkänsliga titta ej)

Tydligen fungerar det så för min hund. :smirk:

Jag har hört otaliga "fakta" kring detta med klor. Vissa säger att klipper man pulpan drar den ihop sig och andra säger att det ger motsatta effekt.

Jag hade blivit RASANDE! :mad: Gud, jag hade ringt omgående.

Jag som amatörhundägare kan klipap klorna på min hund utan att ta pulpan. Dessutom ska man inte klippa för nära den oavsätt om det börjar blöda eller ej.

Att klippa klor som har rätt längd är typiskt människans fula "fixsering" av att dutta. Min hund får stimulans och aktivitet nog att inte behöva klippas. Jag kan förså att inte alla får det men man klipper inte av ren rutin. Endast vid behov.

Usch.

Skönt att du fick en ursäkt iaf. Jag hade dock aldrig besökt den kliniken igen om jag inte hade en bra relation till någon/några veterinärer där. Jag skulle tycka att de kändes oproffsiga.

Det där är väl ändå en sanning med modifikation... När jag bodde inne i stan och gick med hunden mycket på trottoarer och asfalt behövde jag inte klippa hans klor så ofta och klorna på baktassarna klippte jag en gång på ett år tror jag. Nu när vi bor på landet och inte går på asfalt alls knappt utan mest i skogen så får jag klippa hans klor mycket oftare! Tycker att underlaget man går på är ganska avgörande. Sen beror det givetvis också på vad hunden har för kvalité på sina klor. Min hund har stenhårda klor som inte slits speciellt lätt..

Jag blir bara glad när dom klipper klorna på vovvarna. Speciellt den ena hundens som har en missbildad sporre. Den växer lite knepigt och kräver mer än en klosax...

KL Det är knappast vet som klippt klorna utan en ass men vet har det fulla ansvaret.
PL

Min hund har precis operretats. Och jag såg att dom hade klippt klorna på honom, och jag nämnde det.
Då sa dom att dom brukar klippa klorna på hundarna eftersom hundarna brukar hålla andan när dom sprutar in narkosen för att det smakar äkligt, och då är det ett sätt för hunden att ta ett andetag.

Liknande trådar

Övr. Hund Kan hundarna känna smärta om dom är sövda? Nu menar jag bara sövda inte bedövade. Min hunds klor klipptes utan mitt tillstånd av...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka