Veterinären, kotledsinflammation, fraktur

C

caroline_star

E så ledsen just nu =( Idag så var jag hos veterinären med mitt sto igen. Kom nyss hem därifrån så det blev en riktig heldag där ute ida. Men det var det värt. Eller kanske ändå inte. När jag kom dit så fick hon göra ett böjprov, och vad visade det: Joo, att hon är ännu mera halt nu, men va i helvete.
Hon ska ju bli bättre, inte sämre. Nu så var hon halt även på det högra frambenet, och hon kunde knappt trava de första stegen efter att de hade böjt kotan på vänster fram. Hon har ju konstaterad kotledsinflammation, men det är ju ngt mer där i som hon har problem med. Så vi tog in henne och veterinären gav henne en bedövning i kotan för att det onda skulle försvinna. Men hon haltade fortfarande =s Jaha, Va e det då för ngt fel på lilla Princess?
Vi tog in henne igen och så röntgades hennes hovar på både frambenen.
När hon var klar med det och vi fick se röntgenplåtarna så var det väl inte det roligaste man har sett på. Strålbenet aåg bra ut på både frambenen, hon hade lite pålagringar, men det var inget att bry sig om, men..
A, just det MMEEEENNNN. På vänstra frambenet så var det typ som en liten bit utav hoven hade gott bort. Man fick se en liten håla som gick in på utkanten utav hoven, och det låg en liten bit utav ngt bredvid. Det såg ut som om att det hade var en lös benbit. Så vi började prata lite fram och tillbaka om en möjlig fraktur. Neej, jag drömmer bara. Fan oxå. Men veterinären visste inte säkert och min vanliga veterinären som har följt Princess, hon var inte där ida och det är hon som är huvudveterinären på detta stället. Så jag får vänta tills på måndag ang svar på vad vi ska göra i framtiden med henne. De tog oxå en del blodprover på den lille med för att se om hon inte har elichia. hur det nu stavas. Hon är lite kort i steget, så veterinären kände att det var bäst att ta lite prover. Stackars min fina Tjej. Hon fick en massa olika sprutor ida =(

Funny, bunny. Jag hatar detta. Snart så går jag o gömmer mig under kudden. Varför sa jag alltid hamna med djur som är sjuka för? Är det ngt speciellt med mig som gör att de dras till mig. Nee, men ändå. Jag orkar inte med detta heller, kan man aldrig bara få det lugnt och kunna pusta ut och njuta utav ens liv ngn gång. Vet att jag e patetisk just nu... Men det skiter jag i..

Mvh carrolainen

Sv: Veterinären, kotledsinflammation, fraktur

Uch vad tråkigt! En olycka kommer inte sällan, och jag vet hur det är när det bara trillar på en massa skit som händer, inte roligt alls!
Men ta en dag i sänder och se vad veterinären har att säga om det hela, och så får vi självklart hoppas på positiva ord!!

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 270
Hästvård Detta är inte min häst men vi är lite missnöjda med veterinär beskeden på denna häst då allt är så oklart... Hästen hittades block halt...
Svar
5
· Visningar
2 063
Hästvård Hej! Hoppas att någon kan hjälpa mig här då jag inte vet vad jag ska göra längre. Har en häst med ett rejält ödem som går från bröstet...
Svar
1
· Visningar
2 994
Senast: skuggi
·
Hästvård Varning för lång text: är det något som är oklart så är det bara att fråga, har lite svårt att komma ihåg alla turer men ska göra mitt...
Svar
4
· Visningar
1 486
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter