Veterinärbesöket idag.

Aliide

Trådstartare
Så nu var det gjort. Packade in hunden i väninnans bil så styrde vi mot Karlstads Smådjurssjukhus. Minns inte hur många gånger jag varit iväg i halva Sverige just för min hunds mage. Och att bli tagen på allvar har inte varit lätt. "Tyvärr" så ser min hund frisk ut. Han har aldrig haft feber, varit slö eller hängig men ändå otroligt mycket diarré och avmagring. Så det är inte 1 gång man bemötts med blickarna; "Men lilla gumman, om du ger hunden hundmat eller någon mat överhuvudtaget så går det över." Trots att man halvt som halvt bölat för att hunden aldrig blivit bra. Och inte nog det med, man har även kört med risdieten mer än hunden käkat vanlig mat, på veterinärers inrådan.

Men nu äntligen, jag blev tagen på riktigt allvar. Hon såg att min hund hade väldigt torr päls (något som jag dock inte sett då han har fin päls, dock knepig kvalitét nu när han fäller), var lite tunn men inte farligt mager, mjuk och fin buk. Sedan tittade hon i päls, frågade massa frågor osv. Jag bad henne titta i halsen för min hund äter mycket dåligt (inte ätit mer än 3-4 tuggor mat på 3 dygn). Japp där satt ett problem; tonsillit. Där har man kanske svaret på den otroligt låga aptiten. Fick antibiotika. Ger jag honom en korvbit här hemma eller ute på stan i passivitet äter han inte. Ger jag i träningssyfte äter han :confused:

Nåväl, när det var dags för blodprov kliver det in en styck söt tjej och en st tatuerad, stor, mörk man som ska sticka i min hund. Focus var inte alls förtjust i karln och stod konstant och stirrade honom i ögonen. Svansen stod rakt ut och han såg inte alls bekväm ut. Så jag sa åt dom att slänga på munkorg, vilket dom var tacksamma över. Men till min förvåning kom det inte ett ljud ur min hund, men han stirrade hela tiden på den manliga systern. Han klämde igenom honom rejält som lite träning, även det gick bra. Tog av munkorgen, ingenting. Han trivs inte alls i situationen men fann sig bra i den.

Så nu väntar jag nervöst på provsvaren som kommer på måndag, efter det blir det en rejält biopsi. Ska in med gastroskopi och kolla tjocktarm. Kommer förmodligen även att öppna hans buk för att titta igenom tunntarm och ta prov ifrån magsäck.

Gud, jag är nervös redan nu :crazy:

Ville nog bara skriva av mig :o

Sv: Veterinärbesöket idag.

Det är inte lätt när hundarna är sjuka... Jag håller tummarna för att allt ska gå bra och att du ska få en frisk och välmående hund snart. :bow:

Du har förresten ingen bild på underverket?

Det är inte kul när djuren blir sjuka... Dom kan ju inte tala om var det gör ont :confused:

Va skönt att äntligen bli tagen på allvar och att dom troligtvis har hittat vad som är fel.

Hoppas allt går bra för er!
skickar Sympatikramar över webben =)

Va söt han är förresnten :love:

Det var en riktig liten raring du har. Så söt. Hoppas han bliv frisk i en fart.

Härligt att äntligen bli tagen på allvar.

Det ska vara fan att äntligen ska behöva stå i meningen, egentligen.

Jag kan inte ens uttala det hur jag än försöker. :o
Tacka vet jag dvärgpinscher, det kan man i alla fall uttala. :D

Men sluta nu. Nu ser jag bara en Bosse bli rånad framför mig. Nu kommer jag att tänka på det varje gång jag ser din hund. :D

hoppas det löser sej med vovven snart ..aldrig kul när dom är sjuk

Har haft liknande problem med min treariga hane. Har ALLTID ätit daligt oavsett fodertyp och sort, är allergisk, alltid varit väldigt tunn osv. Veterinärerna har tyvärr inte hittat vad aptitproblemen beror pa, men det finns en koppling till allergin (kvalster). Har gjort en gastroskopi som inte visade nat. Var ett tag inne pa att kastrera, da det eventuellt kunde (enl. vet) minska hormon-nivan och därmed eventuellt problemen. Manga eventuellt där, och ingen kastrering är gjord. Istället hoppas vi nu pa att tiden ska göra sitt och att han lugnar ner sig.

Mot allergin genomgar han hyposensibilisering, och peppar peppar, det funkar rätt bra just nu. När han är sa gott som kladfri äter han ochsa bättre....

Jag vet exakt hur det känns när okända människor tittar konstigt och även kommentarerna om att man borde ge mer mat.

Hoppas att ni har hittat nagot som kan hjälpa er med problemen!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har börjat ge Monster kosttillskott, främst B-vitamin. Jag tycker mig ha märkt positiva effekter av det(*) och vill gärna fortsätta...
2
Svar
35
· Visningar
2 853
Senast: vallhund
·
Äldre Det blir mer spännande än man tänkt sig ibland.. Ska släppa ut hunden för en nattkiss. Öppnar dörren - där står ungräven. Och tittar...
2
Svar
24
· Visningar
10 488
Hundhälsa Viktor fick frukost vid 8.30 imorse. Han äter fort och har alltid gjort det. Nu har han flickvännen här och äter lite extra fort, så jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
24 438
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka