Veterinärbesök på måndag...

amalia

Trådstartare
Jaha då blir det ett besök hos veterinären på måndag med storkillen... Han har fått en massa utslag på huvudet och kinderna som ser ut som myggbett (fast det är det ju inte) sedan har det börja krypa nedåt kroppen, har lossnat hår bakom öronen... Vi får väl se om dom kan komma på vad det är för något!

Jo, tänkte på det först, men läste lite om det och utslagen som morris har är helt snustorra... Läste att fukteksem vätskar sig (svärföräldrarnas golden/labbe hade det förra sommaren och det ser inte likadant ut).

Det märkliga är att han fick likadant förra sommaren... Det började med "myggbetten" på huvudet och blev sedan stora kala fläckar runt halsen. Veterinären tog prover som inte visade något. Då jag hade ett halvstryp med kedja på honom misstänkt de nickelallergi och vi bytte halsband och utslagen försvann...

Men ska iår till en annan vet. för att se om de kan bli klokare än den förra på vad det kan vara för något... Annars blir jag väl 1000:- fattigare och lika konfunderad :crazy:

Inte för att pengarna spelar någon direkt roll, men det kan ju vara trevligt att få reda på vad det är när man ändå betalar en nätt summa om du förstår...

Utslagen på huvudet har han nog haft i två veckor och det är först nu som de börjar sprida sig långsamt...

Vad är Hot Spots? :confused:

Min hund har fått lite "prickar" på huvudet (hjässan), som små små hårlösa prickar... Jag är rätt säker på att det är mygg/knottbett eftersom han varit i hundgård ett par timmar ibland på senaste, och här är det ganska mycket mygg. :(

Vore bara intressant att veta vad Hot Spots är för något. Kanske jag bör ringa veterinären ifall symtomen överensstämmer med det..? :confused:

Sv: Veterinärbesök på måndag...

Min valp har också fått någonting som jag inte vet vad det är. Små "knölar" i huden. :confused:
Några på huvudet och några på kroppen. Dom vätskar sig inte och hon har inte tappat någon päls där dom är. Vet inte om det kanske är mygg- eller knottbett. :confused:
Sen kan det ju kanske vara tonårsfinnar. :confused:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 168
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 688
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 993
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V