Veterinärbesiktning

M

martina

Hur långt innan ett köp ska hästen besiktigas??
Har 1v eller 1 dag cirkulerande i huvudet. Men det kanske inte är någon tidsgräns :confused:

Tacksam för svar -- hästköpare--
 
Sv: Veterinärbesiktning

Det bästa är ju att göra veterinärbesiktningen så nära inpå köp det bara går, för hästen kan ju skada sig sen mellan besiktningen och att du hämtar den. Gör dessutom alltid en ny besiktning även om ägaren gjort en. Du vet ju inte vad det är för veterinär. Tror att ett besiktningspapper får vara max en månad om man ska försäkra hästen.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
546
Senast: Linda_A
·
Hästvård Hej! Jag håller just nu på att kika efter en häst att köpa. Har hittat en jättetrevlig men enligt säljare vart hästen halt några dagar...
Svar
0
· Visningar
466
Senast: KLilja
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp