veterinärbesiktning..

J

jana83

Jag undrar om någon vet vad en veterinärbesiktning kostar om man skall ta ut en veterinär till ett stall?..samt vad som krävs för att få försäkra en häst som nu är oförsäkrad..tacksam för alla svar..
Hästen är ett varmblod på 5år som står i ett stall några mil ifrån närmsta veterinär..

Sv: veterinärbesiktning..

Kostnad för att ta ut veterinär varierar. Själva besiktningen går nog på runt 1000kr sen tillkommer milersättning inställelse avgift mm. Ring runt och fråga men just vid en besiktning är det viktigt att ta en veterinär man litar på och har förtroende för. För att försäkra en häst som inte har tidigare försäkring krävs en veterinärbesiktning helst u.a som du skickar in till försäkringsbolaget. Är osäker på vad som händer om det finns anmärkningar på hästen i protokollet men gissar att försäkringsbolaget kan försäkra hästen med vissa reservationer.

En i mitt stall tog ut en veterinär (inte distriktaren) och besiktade hemma, 200 kr kostade det.

ja de var ju skillnad..kostar de bara två hundra så var de ju väldigt billigt..någon annan som vet vad de kan kosta?..är nyfiken på att höra om det varierar mycket..

Jag försäkrade min varmblodstravare hos Folksam : veterinärvård samt livförsäkring för 15,000 och då krävdes ingen veterinärbesiktning. Hade jag velat försäkra henne högre så hade det krävts det...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 568
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 273
Senast: Rikke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama