Veterinärbesiktning

V

viljan

Ska eventuellt ta en häst på foder. Ägaren säger att vi ska dela på en veterinärbesiktning innan han kommer till mig och så får jag bekosta en om han ska tillbaka till henne igen. Vad brukar en sådan kosta på ett ungefär.

jag tror att min kostade ca 700+ moms... rätt dyrt,enligt mig men d e värt d...

Joo, det lät dyrt. Men och andra sidan så skulle vi ju dela på första. Sen får jag väl helt enkelt se till att behålla honom så jag slipper tillbakabesiktningen ;)

Jag skulle ställa som villkor att betala 50% endast om han går igenom. Går han inte igenom besiktningen ska du nog tänka dig för ett par ggr innan du bestämmer dig för att ta honom, beroende på vad som kommer fram. Får han en anmärkning men du vill ha honom ändå så tycker jag det är helt ok att du betalar hälften. :)

Tack snälla för tippsen. Ska göra så gott jag kan. Har aldrig tagit en häst på foder. Så jag vet inte riktigt vad jag kan kräva och inte kräva.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 087
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 222
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 869
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka