Veterinärbesiktning - sår

Bonita4

Trådstartare
Min systers blivande ponny veterinärbesiktigades idag, hon har haft honom på foder i 1,5 år.

Förra veckan fick han ett ganska djupt sår som inte varit svullet eller så, men djupt. Efter böjprovet markerade han 1-2 steg på det benet, sen var han som vanligt igen.

Veterinären var ju tvungen att skriva in detta i protokollet, men han sa att han till 99% var säker på att det berodde på såret.
Hästen är 5 år ska tilläggas.

Hur skulle ni göra nu? Kan detta påverka försäkring eller dylikt?

Sv: Veterinärbesiktning - sår

Om det ara var 1-2 steg skulle jag inte bry mig om hältan eftersom han nu har ett uppenbart sår där.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 753
Senast: Lavinia
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 803
Senast: höstmåne
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 331
Senast: Messy
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 377
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka