Veterinärbesiktning - klinik eller distriktaren?

Bonita4

Trådstartare
Jag ska veterinärbesiktiga en häst som jag ska köpa, och jag funderar på om det är billigast att ta dit distriktaren till gården eller åka till klinik? Distriktaren har en förmåga att bli så djävulsk dyr efter alla dessa tillägg, men det kanske är jag som inbillar mig?

Det rör sig alltså om vanligt böjprov osv, ingen röntgen.

Sv: Veterinärbesiktning - klinik eller distriktaren?

Åker alltid till klinik. Det är ungefär samma prisklass och man får en bättre besiktning på klinik iom släta gångar att springa på och om det är ngt så kan man röntga.

Sv: Veterinärbesiktning - klinik eller distriktaren?

För oss är det billigare att köra till klinik än ta ut distriktare. Dessutom bättre eftersom man har tillgång till fördjupad undersökning om man så önskar.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 188
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 943
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka