Veterinärbesiktning ett måste?

I

Illen

Nästa vecka ska jag och ponnyn tävla vår första regionala tävling. Hörde någonstans att veterinärbesiktning är obligatoriskt på regionala tävlingar.. Stämmer det?

Eller varför står det i ryttarmeddelandet att det finns veterinärbesiktning om man inte behöver göra det?

Sv: Veterinärbesiktning ett måste?

Ja, det är obligatoriskt på regional och uppåt. Har dock var med om en tävling där det hade hänt ngt med veterinären (kommer inte ihåg var det var nu, h*n döl väl aldrig upp eller ngt) och då var det ingen.

Men ja i 99.99% av fallen är det veterinärsbesiktning på regional och uppåt.

Aha okej.

Men brukar det inte vara kö vid veterinären då? Måste man stå och vänta eller för man en tid när man anmäler sig i sekretariatet?

Vad gör man hos veterinären? Går man bara dit och så kollar han på ponnyn i typ 1 minut eller?

Man ställer sig i kö med hästen och så väntar man på sin tur. Du får springa med hästen vid hand för att visa att den inte är halt. De flesta veterinärer brukar titta så att hästen inte är snuvig och en del kollar även där utrustningen ska sitta. Veterinären berättar för dig vad du ska göra, så det är bara att vänta och höra :)

Kostar detta något, och så fall hur mkt?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 607
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka