F
FAVORA
Håller på att köpa mig en fölis och undrar hur man brukar göra med veterinärbesiktning av dessa småttingar. Har aldrig köpt en så ung häst förr så jag är osäker på vad som tillhör rutinerna.
"Ungen" jag tittat på och "fallit för" är ännu bara 3-4 månader. Gör man veterinärbesiktningar på dessa inför köp också? Vad tittar veterinären på då? Är det något särskilt man ska vara uppmärksam på som köpare? Alla föl är ju så charmerande och de ändras ju något kopiöst innan de vuxit fördigt. Jag tycker att det här fölet är ganska överbyggt i bak än så länge - men föräldrarna har inte det problemet.
Ni som har bra koll på sånahär grejer kan väl dela med er av era tankar och synpunkter!![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)
"Ungen" jag tittat på och "fallit för" är ännu bara 3-4 månader. Gör man veterinärbesiktningar på dessa inför köp också? Vad tittar veterinären på då? Är det något särskilt man ska vara uppmärksam på som köpare? Alla föl är ju så charmerande och de ändras ju något kopiöst innan de vuxit fördigt. Jag tycker att det här fölet är ganska överbyggt i bak än så länge - men föräldrarna har inte det problemet.
Ni som har bra koll på sånahär grejer kan väl dela med er av era tankar och synpunkter!
![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)