Veterinär

I

Instant

Ska till veterinären nu snart för ettårs-vaccinationen. Jag vill även ögonlysa och patella-undersöka min hund någon gång. Ska jag göra det nu eller kan jag vänta med det till hösten?

Läste någonstans att h*n hade bett veterinären om ett intyg på att hunden hade korrekt antal tänder & bett. Är det något man ska göra eller vad är det bra för?

Tacksam för svar :)

Sv: Veterinär

Om den inte ska paras innan dess (och dessa saker krävs för din ras för att valparna ska registreras) så kan du vänta hur länge du vill. :)

Senast ändrad av en moderator:

Tack! :)

Hur mycket kostar en patella & ögonundersökning ungefär? :) Vi går hos privatklinik.

För oss kostade det 1000 kr för båda sakerna, men det var på ett djursjukhus där de är ganska kända för att vara dyra. :)

Edit: dvs 500 kr st, såg nu att det lät som om det kostade 1000 kr st.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 457
Senast: tanten
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
644
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka