veterinär på onsdag. *långt o svamligt*

L

lenizen

Usch. På onsdagär det dags igen n och det börjar kännas...

Så här har det sett ut hitills.

dec - 03: svullnad skena h.b. Opticorten och vila.
feb - 04: svullnad båda harhasarna, munundersökning pga. hullminskning. Tandraspning. Opticorten och vila. Ultraljudas och röntgas.
mars - 04: punktbränning harhas båda bak.
april -04: tappar lite i vikt. At ua, hjärtmusk ua, blodprover tas för lever och njurstus, ingen uppenbar hälta, genomtramp båda bak, lite gallig hassenas (står hälsena i papperet, antar att det ska vara has..) skida. Svullen och lindrigt öm över böjsena båda bak. - Fenylbutazon och vila, sedan åb. (lever och njurstatus var jättebra)

Nu är åb här...det känns inte alltför ljust. Fast hon är bättre, hon har fått tillbaka hullet och svullnaden är inte lika kraftig som den har varit och den finns fortfarande kvar.
Jag vet inte...
Nervös är jag...inför varje vet.besök har jag mått dåligt och bara väntat på att få orden "av hänsyn till hennes bästa dömer jag ut henne" och jag väntar fortfarande på att dom ska komma. Fast jag vill ha henne kvar, och det gör ingenting om jag får ha henne "sjukskriven" i ett år, huvudsaken är att hon mår bra.
Jag kommer att släppa taget om henne ifall vet anser att det är det allra bästa men blir hon kvar ska hon (om det är ok. för vet) få ett besök av massören...

Usch. Behövde bara skriva av mig lite. Återkommer med vet:s rapport på onsdag...

Håller tummarna för er båda och hoppas att d går bra,d är väldigt påfrestande när enns älskling är sjuk.

Jaha. Så var det över. Jag hade kunnat fått henne utdömd, men jag förmådde mig inte till att säga ja (jag gjorde väldigt klart för vet. att jag vill hennes bästa!!! och på så vis lämnade jag över beslutet på honom). Däremot har hon fått avelsförbud, butta att äta vid behov och tokosel. Sen tar vi en månad itaget och lånar tid för att hon ska få vara över sommaren. Hon haltar inte men svullnaderna vill inte ge med sig (hennes genomtramp har nog ganska stor betydelse för det). Blir hon sämre på något sätt då blir det avsked annars får vi se och ta det som det kommer, har det inte blivit någon som helst skillnad tills i höst så väntar nog också ett avsked för då har hon gått med det för länge... Men som sagt, det är månad för månad som gäller nu...

Jag hoppas jag tog det rätta beslutet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka