VeterinÄr, HjÄlp Fort

Sv: VeterinÄr, HjÄlp Fort

Jag beklagar att han är död, men om nu alla veterinärer är idioter för att de inte kastar sig ur sängen när de är lediga så hade du ju kunnat åkt till Strömsholm eller Uppsala som har öppet. Det finns både taxi och bensinstationer som hyr ut bilar, de pengarna hade du ju ändå sumpat om du fått ut någon på jourtid. Har du inte eget körkort hade väl någon annan fått köra istället och vad är vänner till för om de inte hade följt med dig?

Åter, jag beklagar verkligen att han är död och förstår att du är/var både förtvivlad och arg i natt. Ett nytt djur ersätter inte ett gammalt, en veterinär borde inte uttrycka sig så klumpigt som den/de du pratade med gjorde. Jag vet att det gäller samma regler när det gäller hästar då jag varit med om ha blivit nekad hjälp av icke jourhavande veterinär, men det är nog lättare att få ut en distrikare till en häst än en degu.

Senast ändrad:

Jag menar inte att veterinärer som inte har nån lust att stiga upp mitt i natten är idioter. Däremot anser jag att de som är i tjänst, finns knappt 2 mil härifrån och som själva säger att skulle kunna komma nu vägrar göra det för att en gnagare inte är så viktig, milt uttryckt är dumma i huvudet. Extra roligt blev det idag när jag fick reda på att han kunde ha räddats och att det antagligen kunde ha konstaterats om någon bara kommit hit inatt, men det var tydligen för mycket begärt.

Och om man inte har några vänner inom 20 mils avstånd är det väldigt svårt att fixa skjuts. Tyvärr.

Men. Jag får väl se det från den ljusa sidan, jag har ju i alla fall fått två namn att lägga till på listan över veterinärer jag inte ska anlita.

---------------

Jag kommer inte fortsätta följa den här tråden eftersom ämnet underförstått inte längre är aktuellt. Tack för alla svar.

Senast ändrad:

Det finns ju fortfarande taxi som alternativ?
Synd att han är död men jag förstår att man är desperat rädd för att de ska plågas i onödan. Morfar fick skjuta en liten kalv då de trodde den brutit benet i hagen men det visade sig sen att den "bara" sträckt sig eller trampat snett. Enda trösten är ju att de inte lider längre. :(

Undrar om man sagt samma sak om det gällt en häst.

Ja. Det är Ultuna/Strömsholm som gäller. Ringde du aldrig dit?

Ringer du din tandläkare mitt i natten, eller din husläkare? Nä du tar dig till akuten. Dock finns det inte lika många akutmottagningar för djur som för människor.

Tycker att när man är så gammal som du är borde man kanske förstå att man inte ska bete sig som du verkar ha gjort för att få hjälp. Ingenting fungerar när man är arg och otrevlig mot människor.
Jag förstår om du är arg och så men man kommer så mycket längre av ett sakligt samtal.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 252
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 125
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar