VeterinÄr, HjÄlp Fort

Riley

Trådstartare
Jag måste ha tag på en veterinärklinik inärheten av Falun som har öppet NU, min degus dör och de har stängt på alla ställen här. HJÄLP SNÄLLA.

Sv: VeterinÄr, HjÄlp Fort

vad har hänt?, ring någon jour grej o fråga om råd??

Jag har gjort det men jag blev bara hänvisad till Strömsholm eller Uppsala och jag kan inte ta mig 30 mil dit på egen hand. FAN.

distriktsvet?

edit: såg nu att du ringt nåt journr.. men finns ingen ledig i just falun kanske det finns nån i ex gävle eller annan hyfsat närliggande ort som kan åka ut?

Jourhavande veterinär dygnet runt
Falu Djursjukhus

Samuelsdalsv 2 B, Falun
tfn 023-64 610

Klippt från någonstans på nätet... testa

Men det är ju dit jag har ringt och de är förutom att vara jävligt otrevliga ("synd att det itne hände en timme tidigare för då hade vi haft öppet") inte till nån hjälp, hänvisar bara vidare som sagt

Sökte lite på google...

Blixbo Klinik o. Kennel AB
Blixbo 159 Brandsarvet
790 15 SUNDBORN
Tel: 023-620 11

Falu Djursjukhus
Samuelsdalsv. 2 B
791 61 FALUN
Tel: 023-646 10

Men det kanske är dom du har ringt till/inte har öppet?
http://www.bizbox.se/katalog/Veterinär.html Här kan du kolla annars på veterinärer som kanske är nära dig, jag vet ju inte vilken stad som är närmast dig.

Hoppas det löser sig!
kram

sorry... såg nu att det var under andra djur... (kom bara in på tråden genom bya inlägg)
då blev det ju lite svårare... finns ju bara 3 nattöppna smådjurskliniker i hela landet....

Senast ändrad:

Tack men ingen av dem har öppet. Har snart ringt till varje människa som ens går under ordet veterinär i gula sidorna och antingen kan de inte eller har inte tid eller vill inte. Och jag kan inte åka utanför länet eller ens för många mil för att det inte går några bussar.

Nej det är kört. Den enda jävla idioten jag fick tag på nu tycker inte att det låter så farligt och att jag ska låta honom vara trots att han är helt borta och jag är rädd att han brutit ryggen så nu ska jag gå och ta livet av mig eller ordna knivmord på en idiot eller något.

Om du vill att ngn skall lyssna på dig kanske du skall tagga ner lite.
Om han nu verkligen har brutit ryggen finns det ingen vet som kan göra något.
PL

Nej, men eftersom jag inte är nån veterinär och inte heller har tillgång till röntgenutrustning eller dylikt känns det som en bra idé att i alla fall kunna åka och undersöka det. Men eftersom alla veterinärer i trakten verkar ha tagit patent på att vara jävligt otrevliga verkar inte det bli av.
Taggar ner gör jag när jag hittat på nån som inte är förbannad för att jag ringer på fel telefontid, resten förtjänar varje ord.

Jag skulle också bli väldigt upprörd om mitt djur höll på att dö och de är otrevliga när man ringer.. och så!

Knapp.

Han är död. En vän fick komma hit och göra slut på honom, han höll på att stressa sönder sig själv och det hade inte varit rätt att låta honom lida hela natten. Väldigt tragiskt eftersom det "bara" verkade vara fel på benet och att det kanske gått att göra något åt det om jag inte blivit avsnäst och fått luren i örat av den enda som hade möjlighet att hjälpa, men inte lät mig komma med honom.

Jag vill passa på att rikta ett tack till några av de veterinärer jag pratade med inatt, särskilt du som frågade om jag behövde bli upprörd över ett så litet djur - det var ju bara att åka till djuraffären och köpa ett nytt. Underbart att folk inger förtroende så att man vågar vända sig till dem nästa gång det skulle behövas. :bow:

Tråden kan låsas.

vad tråkigt. :(
och vad hemskt tråkigt sagt att det bara är att köpa ett nytt! :eek: :smirk:

däremot är det väl ganska självklart att alla vet inte jobbar dygnet runt och måste prioritera?

Nej, självklart förstår jag att djursjukhusen inte kan begära ut folk hur som helst utanför deras arbetstider. Men när man får tag på någon i närheten som har möjlighet att komma, så tycker jag det är jävligt fult att neka besök för att "det går att köpa en ny" och "det är säkert inte så farligt". Undrar om man sagt samma sak om det gällt en häst.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 252
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 123
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar