FrontLine_
Trådstartare
Sv: Veterinär=ångest
exakt, sådär är jag också. Min hund har ABSOLUT inga problem med att gå till veterinären, snarare tvärtom. Han verkar tycka att det är roligt? Han hoppar gladeligen upp på bordet, hälsar på veterinären och är jätte glad.
Om då bara veterinären tar tag i hunden och typ nyper igen munnen på honom, så blir jag förbannad! Finns ju ingen anledning till det, utan det känns bara som att dom ska göra det för att det ska gå så fort som möjligt. "Titta här, titta där, klart och nu kostar det 2000 kr."
Nä bemötande är otroligt viktigt det också!
Det kan variera otroligt mycket i pris mellan olika veterinärer, tycker jag. En bekant skulle nyligen kastrera sin hanhund. Det skulle gå på 3700 kr på ena stället, men "bara" 2400 kr på det andra. Har själv varit med djur på båda ställena, och det "billiga" stället överglänser det dyra till 150% i bemötande och omtanke om både djur och människor. Har t. ex. väldigt svårt för veterinärer som inte hälsar på, och pratar med, djuren som de ska behandla...
exakt, sådär är jag också. Min hund har ABSOLUT inga problem med att gå till veterinären, snarare tvärtom. Han verkar tycka att det är roligt? Han hoppar gladeligen upp på bordet, hälsar på veterinären och är jätte glad.
Om då bara veterinären tar tag i hunden och typ nyper igen munnen på honom, så blir jag förbannad! Finns ju ingen anledning till det, utan det känns bara som att dom ska göra det för att det ska gå så fort som möjligt. "Titta här, titta där, klart och nu kostar det 2000 kr."
Nä bemötande är otroligt viktigt det också!