Veterinär som utför ul

Mli

Trådstartare
Jag får inte tag i någon veterinär som vill/kan ultraljuda på hembesök utan spilta. Min häst är inte så lättransporterad så hade gärna sluppit åka.
Vart letar jag lättast? Finns det någon lista, exempelvis seminveterinärer? Eller får man ta emot tips här på buke?
(Eller, vad finns det för krav på spiltan? Kanske något man kan bygga.)
 
Moderatorn hänvisar till reglerna att man inte får göra reklam och inte diskutera enskilda personer.

I din situation hade jag kollat med en seminstation eller distriktsveterinär om de kan ge dig tips.
 
  • Gilla
Reactions: Mli
När jag ultraljudade hemma så använde jag en veterinär som även är stationsveterinär på seminstation. H*n hade inga problem med att göra ul utan spilta, dock känner h*n min häst eftersom jag har använt vet. i flera år och använt seminstationen som h*n jobbar på.
 
  • Gilla
Reactions: Mli

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 529
Senast: tuaphua
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 391
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 728
Senast: Praefatio
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 178
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp