Eliin_87

Trådstartare
Har sett att det är några som fodrar med vetekli i stallet.. Kan det hjälpa till vid pälsfällningen?

Sv: Vetekli

Vetekli är inte speciellt bra att ge, annat än vid stora överskott av kalk i foderstaten!

Vetekli kan vara jättebra att ge men man ska inte fodra det i för stora mängder.
Jag ger mina hästar vetekli och de fungerar utmärkt på det komplementet.
Dessutom älskar de vetekli! ;) Och så är det perfekt att blanda i mineraler och glukosamin om man har en kräsen häst.

Senast ändrad:

Jag ger mitt sto vetekli :) de är jätte bra om man har svår födda hästar

ger vetekli till en svårfödd unghst som nu börjat att ta sig, ett stort + är att han även älskar det :)

jag har tidigare fodrat med vetekli.
ett jättebra foder till hästen som behöver lägga på sig!
innehåller mycket protein och B -vitamin.
dock inte för mycket då det kan urkalka skelettet.
0,5 kg per 100kg häst har jag hört

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
551
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2