T

Tosa

Blir hästar tjocka av vetekli? Är det bättre att ge betfor istället?

Sv: Vetekli

Om hästar blir tjocka eller inte beror på hur mycket energi de får jämfört med vad de gör av med. Om de får energin från vetekli eller betfor spelar ingen roll. När man fodrar med vetekli ska man komma ihåg att det har en VÄLDIGT låg Ca/P-kvot...

skulle behöva ett foder som inte innehåller nått socker, pågrund av hästens eksem :cry:

Cita skrev:
skulle behöva ett foder som inte innehåller nått socker, pågrund av hästens eksem :cry:

Du behöver inte vara rädd för att ge hästen betfor för att den har eksem. HH

betfor brukar jag inte ge speciellt till hästar som ska gå upp i vikt, då är uppblött lucern att föredra...

Speedi beet.. sockerreducerat betmelassfoder :idea:
sök på speedi beet på forumet så får du upp trådar

Polly_Mulle skrev:
betfor brukar jag inte ge speciellt till hästar som ska gå upp i vikt, då är uppblött lucern att föredra...
Min behöver gå ner i vikt :smirk: Hörde bara att betforn är bättre att ge till tjocka hästar än kli.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 437
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 442
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?