Vetekli + Betfor

O

Olmerkottarna

SVARA SNABBT!!

Hej! Tycker ni att det är bra att ge vetekli+betfor+korn under samma mål ? tänkte på em. målet till min häst

Sv: Vetekli + Betfor

Om det är det som hästen behöver så är det väl bra?

Jag förstår kanske inte frågan, undrar du om de tre sakerna kan blandas eller vad är din undran? Det går bra att blanda dessa fodermedel vid samma mål om det är det du funderar på.

Tack :)

aa, jag undrar om de är bra om han får vetekli+betfor. Kan man blanda i vetekliet direkt i de blöta betforen eller ska man göra veteklin för dig å betforen för sig?

jag ger det till båda mina hästar. blötyer ner allt på sammagång i sammahink.. funkar jättebra

Ok, tack då vet jag :)

Alltså du blöter upp betforen å lägger i vetekliet på en gång?

Om du utfodrar med de sakerna enligt hästens behov så är det ju bra. Går bra att fodra allt vid samma tillfälle men helst ska du ju fördela givan på 2-3 ggr om dagen.

Min häst får sitt kraftfoder 2 gånger om dagen så här års, på vintern när de kommer in på eftermiddagen får hon det ev. fördelat på 3 utfodringar. Betforen blöter jag upp för sig med relativt mycket vatten i, sedan har jag havrekross, vetekli, mineraler, kalk och biomag (allt detta är torrt) som jag lägger i en hink för sig. Sedan ger jag det samtidigt i krubban och då blir ju kliet blött och slaskigt eftersom betforen är ordentligt uppblött.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 157
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 464
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 694
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka