Vetegroddar

mariajonsson

Trådstartare
Jag har ett hö med lågt proteinvärde och högt kalcium värde. Vad jag kan läsa mig till så skulle vetegorddar passa som hand i hanske till mill omöjliga hö. Högt protein å mycke fosfor :) Allt väl så långt. Har köpt en säck å det är första gången jag utfodrar med vetegroddar. Men jag undrar om det finns nån maxgiva på det (som på tex soja) Eller om man kag ge den mängd som behövs för att komma upp i rätt proteinmängd? Sen undrar jag om ni brukar blöta groddarna för dom är ju ruskigt mjöliga? Har även en fånghäst, kan man ge groddar till honom? Eller är det olämpligt, för med bara hö så hamnar proteinet helt åt skogen:crazy:
Det skulle vara så bra att få lite mer kunskap i ämnet!

Maria

Sv: Vetegroddar

Ingen aning ang groddar. Men varför inte tex: soja + fosforbalans, eller Krafft Protein och fosforbalans ?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Åhå, att man alltid skall oroa sig över vad krakarna får i sig ... jag har ett hö med en protein/energikvot på något över 6, vilket kan...
Svar
16
· Visningar
1 194
Senast: Mitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden