Vet varken ut eller in...

T

traloppan

Förra året kvalade jag ungponnyn till ungponnyshampionatet på höga procent i första försöken, schansen att den skulle vinna finalen kändes stor.. vad händer?

Det visar sig att finalen ska gå fredag + lördag och jag kan inte få ledigt från jobbet på fredagen dels pga. att jag precis varit ledig i två veckor o ridit EM.. Arrangörerna är inte det minsta tillmötesgående och går ej med på några av de desperata förslag vi kom på, trotts att jag dessutom fyllde 30 denna helg var jag helt inställd på att åka om det gick på något som hellst sätt- men det gjorde det inte........ :(

Alltså bestämde jag mig för att i god tid ta reda på datumen för i år så att jag kan begära semester redan nu. Hästen är ju nu 6 och det är hennes sista schampionat, var precis inne på sidan och tittade................ och vad ser jag!?! DET GÅR SAMMA HELG SOM ÅRETS EM!!! Vad gör man???? :( :confused: :(

Jag har ingen aning, jag vill ju rida finalen på detta underbara sto- det är desutom hennes sista schans! Men om jag lyckas få sponsorer till EM så vill jag ju rida där med............. :crazy: Vad hade ni gjort?

Sv: Vet varken ut eller in...

Kan inte någon annan rida henne henne i finalen? Inte kul för dig, förvisso, men det ger ju ponnyn en schysst chans. För nog smäller ju EM högst om du har chans att komma dit igen :D

Tja jag känner ju ryttare som pendlar mellan olika tävlingar samma helg, Anna Hassö tävlade i Tyskland och Falsterbo samma helg ett år, så det är väl bara att börja planera :angel:

Svårt... Men det borde ju bevisligen vara genomförbart.. ;) Dyrt möjligen.... :crazy:

Att låta någon annan rida henne är lättare sagt än gjort... Det gäller ju att hitta rätt ryttare, och det är ärligt talat inte det lättaste.. :( Vi har försökt med några stycken vilket resulterat i att ägarna bestämt sig för att aldrig mer låna ut henne.... (de har min fulla förståelse). :(

jag förstår hur ägarna känner sig. Jag har en dressyrponny hemma i stallet som verkligen älskar att visa upp sig. Men det gör då inte jag. Det är jättemånga som har erbjudit sig att tävla henne (gratis) men på något sätt vill jag inte låna ut henne till någon. Detta resulterar ju i att det inte blir några stora tävlingar. Så det jag vill säga är då att jag förstår ägarna helt och fullt.

Sen är det ju upp till dig att bestämma vad du ska vara med på. Lite jobbigt kanske men så är det juh...

om det är din egen ponny hade jag nog valt den före EM, eftersom du ridit EM innan. Men endast om båda hästarna var ens egna, annars hade jag valt att rida den som man äger...

jag kan rida henne ;)
skämt åsido, kan inte chocco åka till EM tillsammans med de andra från Sverige och du åka ner dit och möta upp senare?

ahh, Linda är det du, så du är också på buke... Hälsningar Johanna med Carath

Nej, dels så går tävlingarna samtidigt- dvs. samma dagar.. :( O sen tror jag knappt jag fixar att släppa iväg min lilla älskling aldeles alena med främmande folk.. :crazy:

Stilett- ponnyn är ju inte min men jag känner mig lite som "reserv mamma" till denna hästägares uppfödningar.. ;)

Hej Pampen! Hörde att du fått tag i en bra tränare- vad roligt! Hoppas det går bra för er!

Jag tror att jag till en början ska se hur mycket sponsring jag lyckas få, får jag ihop pengar till allt blir det nog EM, annars Breeders. Men gudarna ska veta att det är ett jäkligt svårt val och jag velar hit o dit hela tiden.. :crazy:

Man kan ju lägga en ekonomisk aspekt på det hela och tänka krasst på den potentiella framtida ekonomiska vinningen. Om ponnyn skall säljas - är det inte bättre att rida breeders?? Om det går bra, ökar förmodligen värdet och du har väl procent på försäljningen antar jag. Du har ju redan varit på två EM har jag för mig. Har du någon ren ekonomisk vinning av att åka dit igen? (Jag förstår att det finns en massa andra aspekter som spelar in).

Det är ingen ekonomisk vinning hur jag än gör. :smirk: Ponnyn ska inte säljas, men det höjer ju hennes avelsvärde om det går bra på breeders (vilket jag ju inte heller har någon direkt nytta av).

Jo, jag har varit med på två EM redan. Visst kan jag vinna lite pengar där men inte på långa vägar så mycket som det kostar att ta sig dit. :smirk:

Så tyvärr underlättar inte ens den ekonomiska aspekten mitt beslut.. :(

ja det är ju lite hopplöst läge du hamnat i... men jag tycker nog du ska rida EM om du får pengar, annars breeders, som du säger.

LÅnar kanpp

se till o ta ut ledighet så det inte stupar pga det. vänta med anmälan in i det sista... för det är levande djur du håller på med o dom kanske hinner skada sej innan dess eller en av dom kanske känns ruskigt bra /dålig.
*pessimist*

Grattis Tralopp, det måste vara härligt att ha två så roliga saker att välja mellan.
Hur du än gör blir det bra.

mvh
Lejonelle

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka