Vet någon vad detta är för träns??

P

prallan

eDujILQ.png

Vilket superfint träns! Har du ingen närmare bild på knappen på pannbandet? Man brukar kunna se märket på den.

Haha klurigt. Det är inte ditt träns alltså? ;) Spännena brukar man ju kunna avgöra av, men tyvärr är ju fyrkantiga stål och rundade mässing vanligast (enligt min forskning :sneaky:) så det blir ju lite svårt... Är väl ett äldre träns antar jag, men nackstycket är fodrat och speciellt, rätt micklemigt, vilket inte är så vanligt, framförallt på äldre träns. Eller så ser det bara ut så, kan ju vara massa päls som täcker så man inte ser att det är rakt... Men vad jag vet är det inte många moderna märken som har liknande loggan, så du får väl gå efter att den är mässingfärgat och rund, och har ett streck på sig hihi

Nackstycket ser helt rakt ut, men fluffet på hästen ligger över en bit av det.
Nu syns guldknappen på pannbandet för dåligt, men vad jag vet kan det vara 3 märken:
Om symbolen är ett J: Jacson, troligtvis ett äldre (10+ år) träns då.
Om symbolen är 2 Hn: HorseHead, ett gammalt Hööksmärke. Också 10+ år gammalt.
Om symbolen är GM och "snirklig": Gold Medal, Hööks gamla premiummärke. Också det 10+ år.

Ser förövrigt ut att vara trevligt läder :up:

Nackstycket ser helt rakt ut, men fluffet på hästen ligger över en bit av det.
Nu syns guldknappen på pannbandet för dåligt, men vad jag vet kan det vara 3 märken:
Om symbolen är ett J: Jacson, troligtvis ett äldre (10+ år) träns då.
Om symbolen är 2 Hn: HorseHead, ett gammalt Hööksmärke. Också 10+ år gammalt.
Om symbolen är GM och "snirklig": Gold Medal, Hööks gamla premiummärke. Också det 10+ år.

Ser förövrigt ut att vara trevligt läder :up:
Tror inte att det är något hööks-träns, tillhör en WC-hoppare från andra sidan jordklotet :D

När du sa var det var från kollade jag förstås, hittade en annan bild och det är ett träd (ek tror jag) iaf. Ser ut som typ swedbank loggan haha.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 129
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
352
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
409
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix