vet inte vad jag ska göra..

L

L_G

Hejsan! :)
Har för ca 4 månader fått hem en islandshäst på 17 år på foder. Hon är urmysig och snäll, lite bufflig ibland. När jag rider ut så vill hon svänga runt eller gå dit hon vill och så gnäggar hon. Hon verkar lite orolig också. Sen vet hon knappast vad skänklarna betyder, för henne betyder varje skänkel framåt, ovavsett om jag bara använder höger skänkel, leder med vänster tygel och vill svänga vänster. Hon bara går på fotare. :confused: Sist när jag skulle rida ut, gick det ganska bra i början men sen började hon konstra, slänga med huvet o så som om hon ville bocka. :confused:
Vet inte riktigt hur det varit hoss förra ägaren, men det va barn som red henne mycket tror jag. Är det att hon inte litar på mig eller nåt? jag kan känna mig väldigt orolig ibland också..
Mvh L_G :p

Sv: vet inte vad jag ska göra..

Hon måste hinna få förtroende för dej.
Du har ju inte haft henne så länge så det kan ju ta ett tag.
Har det ridit barn på henne förut så kanske hon inte förstått vad dom menar (kan bli mycket dragande i munnen och "sparkar" istället för skänklar på rätt sätt) :confused: :confused:

Ge henne tid och gå ut och gå med henne. Hon kommer att börja lita på dej och hon kommer att förstå vad du menar till slut :rofl:

Lycka till............ :p :p

Åh, jag har ett isissto på 8 år som är precis likadant! Brenna har gått i turridning där många småbarn ryckt i henne, säljaren förklarade henne som "problemhäst".. inte konstigt..

Hon är lite bufflig, kan plötsligt svänga av, förstår inte skänklarna (tror att alla skänklar betyder framåt! :devil: ). Hon är exellente på att konstra, försöker man få kontakt med munnen hennes rycker och skakar hon på huvudet..

Dock är hon min ängel på marken, brukar luta huvudet mot min rygg/axel.. :love:

Jag har bara känt henne i 3 månader, så antagligen är det förtroendet som spökar.

Hon är ingen problemhäst, är bara en häst som haft otur..

Låter nästan som vi har samma häst! :D Världens gosigaste på marken, hon ställer sig över en när man sitter på huk och vill bli kliad. När man då kliar henne kliar hon tillbaka på mig! :love:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 491
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Hästhantering Jag har en egen uppfödning som idag är 7 år, hon är en häst med mycket temperament men godhjärtad. :love:Hon skulle aldrig göra något...
2
Svar
26
· Visningar
3 907
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar