Vet hundar när det är dags?

pippilotta

Trådstartare
För två veckor sedan så var jag och avlivade min mammas Schäfertik på drygt 12 år, hon som aldrig tyckt om att åka bil hoppade in direkt utan problem och la sig ner.
När vi kom fram till veterinären så drog hon som bara sjutton för att komma in, hon slickade veterinären på handen och viftade på svansen, visst måste det väl vara ett tecken på att hon visste vad som skulle göras?

Har inte orkat skriva tidigare om detta för jag saknar henne så oerhört mycket, var ju själv med och hämtade henne vid 8 veckors ålder.
 
Sv: Vet hundar när det är dags?

Jag tror att de vet. Tror att djur förstår mer än vad vi människor ofta utgår ifrån.
 
Sv: Vet hundar när det är dags?

Jag tror också de förstår.
 
Sv: Vet hundar när det är dags?

Jag tror de förstår. Det kändes verkligen som att mina förra gjorde det. Och som om de sa "hej då" till mig innan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 299
Senast: fejko
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 937
Senast: Kilauea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp