L
Laahra
Satt och funderade varför kvaliten på årets hingstar var så låg (hopp). Nåt är det som inte stämmer, så jag gick in o kolla hur många hingstar som visats i antingen treår el kvalitet innan bruks.Av de 22 femåriga hingstarna (alla)hade endast 10 hingstar visats på 3-års el kval!Och många av dem med inga speciellt utmärkande bra poäng!!!En del hade inge imponerande siffror på varken 3-års eller kvalitetsbedömning. Vet att det är mkt dagens form , men en vink får man ju ända!Vill man inte då inse vilken indidvid man har eller?Sen tänker jag på de som inte alls blivit visade förut.Det måste vara svårt att sj ha en objektiv syn på sin egen hingst och dessutom tycker jag det ingår i förberelserna inför bruksprov att man "utsätter" sin häst för testerna så de varit med om proceduren nån gång INNAN bruksprovet!Dessa hingstar vet man ju inte var de står och hur de reagerar i ett test!
Vad är det som gör att man betalar och lägger ner tid på dessa individer utan att ha en liten vink om vad man har och förberett på ett bra sätt???
Har ni nån bra förklaring???Någon som vet hur många av hingstarna som gick bruksprovet som blivit rekommenderade dit genom rådgivande bedömning?
Vad är det som gör att man betalar och lägger ner tid på dessa individer utan att ha en liten vink om vad man har och förberett på ett bra sätt???
Har ni nån bra förklaring???Någon som vet hur många av hingstarna som gick bruksprovet som blivit rekommenderade dit genom rådgivande bedömning?