Vet.besök på faktura

Sv: Vet.besök på faktura

Inte så vanligt på klinik men distriktarna här tar allt på faktura i a f, finns även någon privatpraktiserande här som gör det.

Aha ringer runt för fullt nu för att se om jag hittar någon, istter i dubbla telefoner så himla lång väntetid överallt!

Det är väl distriktarna om de kommer ut som de ger faktura. Besöker man dem brukar de oftast vilja att man betalar kontant/med kort.

Fler och fler veterinärer har frångått faktura, iallafall vad jag märkt. Varför vet jag egentligen inte, men det finns väl en idé med det också.

Fler och fler veterinärer har frångått faktura, iallafall vad jag märkt. Varför vet jag egentligen inte, men det finns väl en idé med det också.

Betalningsmoralen/-förmågan hos en hel del djurägare lämnar övrigt att önska. Det är mer än en veterinär som fått problem med obetalda fakturor. Det enklaste sättet att undvika det är att kräva kontant betalning.

Enligt principen:
Du vilja ha kedit, jag inte vilja ge kredit, du bliva sur.
Jag giva kredit, du inte betala, jag bliva sur.
Bättre du bliva sur! INGEN KREDIT :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 959
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
580
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 075
Senast: Myrten
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 082
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V