Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä. Det tycker jag ändå att man liksom får räkna in i köpesumman.
Och det är ju inte så kul att utsätta en ponny för något den kanske senare visar sig inte klara av. Även fast det inte egentligen är något hårt arbete eller så stor chans att det går fel.
Om det är priset för en vanlig gårdsbesiktning hos er så måste jag säga att det va dyrt![]()
då förstår jagTänkte väl nästan det, 3000kr för gårdsbesiktning hade varit mustigt
Själv vet jag inte hur jag hade gjort, men jag förstår dig. Kanske att jag hade skippat besiktning.
En gårds bes på grusväg ger jag inget för! För övrigt kostar det ca 1500 kr här.
Ska det besiktigas så ska det vara ordentligt annars kan det vara!
Med "ordentligt" menar du då med röntgen och hela köret?
Annars brukar det vara billigare att ta hästen till en klinik och göra en besiktning där. Finns inget som säger att man måste röntga bara för att man besiktigar på klinik.
Jag skulle inte besiktiga om den har en försäkring som går att ta över. Just pga användningsområdet.
Ska ni besiktiga så OM man inte råkar hitta en häst som står i stall med tillräckligt bra faciliteter, så hellre klinikbes än gårdsbes. Kostar nästan samma, men just ha löpargång, vettigt underlag longera på osv gör sån skillnad.
Den går överta. Ponnyn ska promenadridas av min 2½ åriga son och ev köras av mig ibland.