Jag har blivit lurad en gång och eventuellt två gånger till (som jag känner till).
De två eventuella gångerna så rörde det sig i första fallet om att de i protokollet kryssat för att servicelampan släkts. Den lös mycket fint även efter servicen. Jag kollade det jag kunde nämligen oljan och den var ny. Frågan är ju bara vad de missat mer. Nästa gång började styrservot låta konstigt 3-4 veckor efter service. Vid kontroll fanns det inte en droppe olja i behållaren. Efter det fick jag fylla olja ungefär var åttonde månad. Jag kan ju inte bevisa att de skitit i att kolla den men med tanke på hur långsamt den försvann så är jag rätt säker.
Den gång jag vet att jag blev lurad var när transporten lämnades in efter 2a på bromsarna. Jag hämtade ut den med släkt 2a. Korkad som jag var tänkte jag inte på saken utan lastade hästen 2 dagar senare och inser på vägen att de är lika usla som innan. Jag lämnade då in den på annat ställe och fick tillbaka den med alla belägg bytta. De hade varit helt utslitna. Hur i helvete första verkstan tänkte när de släkte 2an på en vagn utan fungerande broms övergår mitt förstånd.
Numera använder jag inte den verkstan alls. Efter fadäsen med servooljan hade jag tänkt avstå från dem men fick bråttom att åtgärda släpet vilket kunde blivit en dyr läxa.
De två eventuella gångerna så rörde det sig i första fallet om att de i protokollet kryssat för att servicelampan släkts. Den lös mycket fint även efter servicen. Jag kollade det jag kunde nämligen oljan och den var ny. Frågan är ju bara vad de missat mer. Nästa gång började styrservot låta konstigt 3-4 veckor efter service. Vid kontroll fanns det inte en droppe olja i behållaren. Efter det fick jag fylla olja ungefär var åttonde månad. Jag kan ju inte bevisa att de skitit i att kolla den men med tanke på hur långsamt den försvann så är jag rätt säker.
Den gång jag vet att jag blev lurad var när transporten lämnades in efter 2a på bromsarna. Jag hämtade ut den med släkt 2a. Korkad som jag var tänkte jag inte på saken utan lastade hästen 2 dagar senare och inser på vägen att de är lika usla som innan. Jag lämnade då in den på annat ställe och fick tillbaka den med alla belägg bytta. De hade varit helt utslitna. Hur i helvete första verkstan tänkte när de släkte 2an på en vagn utan fungerande broms övergår mitt förstånd.
Numera använder jag inte den verkstan alls. Efter fadäsen med servooljan hade jag tänkt avstå från dem men fick bråttom att åtgärda släpet vilket kunde blivit en dyr läxa.