Verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar

Fossing

Trådstartare
Ettårig distansutbildning på Dingle naturbruksgymnasium. Någon som tänkte söka? Det verkar vara en ny utbildning och senaste ansök är första oktober - alltså snart! Jag funderar på det, mest för att jag inte har något för mig i vår och för att jag inte orkar ta mitt pick och pack och flytta någonstans just nu, men behöver ändå lite framtidshopp.
Vore ju roligt att se om fler gick i samma tankar som jag :)

/ fossing

Sv: Verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar

Oj! Det lät ju jättespännande! Måste genast kolla upp den. :)

Den utbildningen skulle passa mig perfekt med mina framtosdrömmar. Men vart gör man ett hästskötarprov? För ett sådant har jag int egjort naturligtvis, alltis är det något.. >_<

Man kan även ha "motsvarande kunskaper", vad nu det är... Ring och fråga! Annars är det Svenska Ridsportförbundet (tror jag) som håller i examinationen av hästskötare. De hålls på lite olika ställen i landet när det finns tillräckligt intresse. Bara att inhandla "Hästhållning i praktiken" och börja träna! :)

Ja, jag får nästan göra det - för utbildningen verkade superkul! :D

Boken ska skaffas, tack för tipset!

Jag har tänkt söka :laugh: Har de senaste 3 åren jobbat på djursjukhus och känner att det är dags att ta sig vidare och har kikat på denna utbildning. Och för en gångs skull är man faktiskt glad att man tog den där hästskötarexamen ändå ;)

Som jag fattat det så är det distans, med ett antal träffar på plats. Det vore perfekt för mig som vill kombinera med arbete under tiden :)

Undrar hur många platser det finns, kunde inte hitta någon information om det?

Jag med! :bump:

Skulle vara intressant att veta vad det är för fler som kommit in :)
Skogstokan vart kommer du ifrån? Hur ska du ta dig till Dingle den 6? :)

JAG KOM IN :banana:

Någon fler som gjorde det?

Jag med! :bump:

Skulle vara intressant att veta vad det är för fler som kommit in :)
Skogstokan vart kommer du ifrån? Hur ska du ta dig till Dingle den 6? :)

Jag kommer från Umeå, så jag har en bit att resa, men det är det förhoppningsvis värt :D. Jag har inte riktigt bestämt mig än om det blir flyg eller tåg/buss. Eller hur man ska lösa boende där nere :confused:

Hur ska du göra och var är du ifrån :bump:?

Jag kommer från Umeå, så jag har en bit att resa, men det är det förhoppningsvis värt :D. Jag har inte riktigt bestämt mig än om det blir flyg eller tåg/buss. Eller hur man ska lösa boende där nere :confused:

Hur ska du göra och var är du ifrån :bump:?

Jag kommer ifrån Helsingborg. Så det är väl drygt 3,5-4 timmars bilväg upp. Har också börjat fundera på det här med boende, om jag ska åka upp redan söndag. (?) Fast jag har väl inte så stor lust att lägga ner massvis med pengar på det utan det lutar mot att det blir något i klass med vandrarhem. Som jag förstod det så var introduktionen den 6:e bara en dag?

Hade nästan tappat hoppet om att komma in då svaret dröjde väldigt ;) Men fy vad kul det ska bli! :bump:

Jo, jag är nog också inne på vandrarhem! Skulle vara kul om man kunde teama upp ett gäng så känner man sig inte lika bortkommen när man ska hitta dit etc :).
Jag fick lov att ringa och fråga eftersom jag inte fått något svar med posten (varken bu eller bä, och började vara nyfiken på om min ansökan ens kommit in), men jo, jag var antagen :banana:
När jag pratade med henne så uppfattade jag som att det var 3,5 dagar eftersom vi skulle köra igång med ekonomin direkt men jag kanske hörde fel :confused: Vore en idé att komma på det klara med det innan den sjätte :D

Du har fått PM! ;)

Jag fick brev man besked den 11 nov, och jag började tro att ansökan inte kommit fram alls. Fick massvis med papper med antagningsbeskedet, bland annat massa förslag på boende och karta. Men även ett brev med info (med något luddig information då jag fattade det som att det bara var en introduktionsdag?)

Jag har också kommit in!

Fick mejl igår om att första introt är mån 6e - ons 8e kl 16:00

Ska bli jättekul!

Nej vad spännande med en till ;) Släng gärna iväg ett PM ifall du har lust att talas vid på msn :D

Yay! En till :bump:! Jag har legat på sjukhus och inte varit så aktiv på msn, men nu är jag hemma igen :D Släng iväg ett PM om du vill bli addad :laugh:

Nämen oj, hoppas allt är bra med dig nu! :)

Har du spånat vidare något om hur du ska ta dig ner och var du ska bo än? :laugh:

Jag har så smått börjar kika på boende, kommer förmodligen köra upp på söndagen (den 5), efter jag jobbat färdigt. Känns säkrast så med tanke på väglaget, att åka på morgonen den 6 kan vara lite riskabelt om man vill komma upp överhuvudtaget :idea:

Jodå, det är bara fint :laugh:. Det var en släng av kristallsjukan, eller godartad lägesyrsel, tror dom.

Jag kommer förmodligen att flyga till Göteborg på söndagen, hur jag sedan tar mig till Dingle är fortfarande en gåta :angel:
Men jag bor där du bor haha! Jag vill ha en bundsförvant så jag inte får ett hysteriskt anfall och råkar ta en buss till Norge :D.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla! Är sugen på att söka till Verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar programet som dom har på BYS. Så undrar om det är...
Svar
0
· Visningar
562
Senast: MilkyWay
·
Skola & Jobb Jag har ett litet dilemma här nu som det skulle vara bra om ni kloka bukisar kunde ge mig lite input. Jag står mest still och stampar...
2
Svar
21
· Visningar
2 070
Senast: Petruska
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 466
Senast: Wonna
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 421
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka