Verkningskostnader

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Arev
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 303
Sv: Verkningskostnader

Jag har fått betala 200 kronor som mest för en verkning.

KL

Jag betalar 100:- för min mini-shettis... :bump:

Jag har för mig att jag betalade 300 kr för verkning när unghästen var hos tränare.
Hemma betalar jag 150 kr.

300 kr betalar vi för verkning runtom på en D-ponny. "Vanlig" hovslagare.

Jag har betalat 300.- en gång när han åkte nästan bara för min skull, annars 250:-

350:- tror jag att min hovslagare tar. Den ena ungästen måste verkas var 4-5 vecka dessutom...

normalt sett betalar jag 300 kr/häst, då är det inkl. resa. tar vi alla samtidigt så blir det billigare, ca. 250/häst men som mest har vi betalt 1200 kr för inställelseavgift +verkning (på klinik pga. en del problem) här finns hovslagare som tar allt mellan en 50 lapp upp till runt 450 kr/häst för bara verkning.

Jag betalar 400 :- totalt för verkning av min Tinker och min shettis.

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: BoYo
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
464
Senast: Mearas
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: jennylu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka