Ela

Trådstartare
Nu har jag äntligen både bestämt ras och fått tag i en valp här i Sverige som passar mig bra. Det blir en tibetansk mastiff, svart med tan tecken. :love:

Behöver nu hjälp med namnförlag. Gillar namn som Vittra, Trolla, Ilska, Bråka osv

Så kom nu med en massa roliga förslag :banana:

Nu har jag äntligen både bestämt ras och fått tag i en valp här i Sverige som passar mig bra. Det blir en tibetansk mastiff, svart med tan tecken. :love:

Behöver nu hjälp med namnförlag. Gillar namn som Vittra, Trolla, Ilska, Bråka osv

Så kom nu med en massa roliga förslag :banana:

GRATTIS! Vad kul! Det är häftiga de stora och lurviga mastifferna.

Vad sägs om dessa:

Orka
Buffa
Leka
Busa
Vakta
Pussla

Många verb slutar på "a" och det upplevs nog som feminint, men det kanske är en tik du skall ha?

Vakta
Klura
Trixa
Moffa ( tänker att den ev kommer äta på det sättet :angel: )
Tindra
Trilska
Flimra
Glimra
Flamma
Svärta
Glöda
Droppa
Akta
Freda
Minna
Sota
Damma

Jatte bra manga namn, men personligen vill jag ha namn som man kan ropa KORT och som "hors". Diva is "DiDi" tillexempel, Kompisens "bizzy" ar BizBiz, eller Cosmo som ar "CozCoz". Kort och som skar igenom. Perfect for inkallning. :p
Mandy har inget sadant kort "call name" och hinner oandligt mycket langre om jag kallar in i en kris situation. Kort och karnfullt ar grejen.

Inget namnförslag men bjuder på denna!
h4D5C54B6

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 903
Senast: Red_Chili
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 400
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 415
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 063
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar