Sv: Vems är allemansrätten
Ja, gör det. Exempelvis mitt förra inlägg ovan.
Så de bli te å läsa på en smula )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så de bli te å läsa på en smula )
Ja det är ju det jag gör..och bemötermed fakta..vad mer kan du begära?
Jajo det är ju inte roligt att läsa att länstyrelsen gjort en bedöämning man inte delar, det är ju en sak,men att förneka att länstyrelsen gjort sin bedömning är ju lite billigt...
Men snälla. Du får läsa på. Du kommer inte med fakta, utan med rena missförstånd och felaktigheter just nu.
Länsstyrelsen har BARA tagit ställning till att enskilda inte kan överklaga kommunens beslut. Inte någon bedömning av ärendet som sådant.
Och att kommunen gjort en bra bedömning i enlighet med gällande regler, eftersom markägaren drabbas av nämnvärd olägenhet i det aktuella fallet (dvs störning) är väl bara bra. Balans i reglerna som redan finns.
Efter det lilla jag läst om ärendet tycker jag att kommunen gjort en sund bedömning. Fast särskilt insatt i just detta ärende är jag inte. Jag vet inte riktigt vad jag inte delar?
Läs på. Helst innan nästa inlägg. Snälla.
Det är en enskild väg.
jag är solitär ägare finns inga servitute.
Folk har naturligtvis rätt att gå, rida och cykla där
Som det nu är går det bara att köra traktor där.
Men den principiella frågan är, kan någon hävda att just han eller hon har rätt att praktisera sin allemansrätt på någon annans bekostnad.
Cyklarna far ju fram i 40 50 km/h
det gillar ju inte häst o hundpromenerare ;o)