Vem vinner WC (Göteborg)?

Sv: Vem vinner WC (Göteborg)?

Roffe har såklart en ganska bra chans med tanke på gårdagens runda. Men det hänger på Quintero och han sägs ju bli lite "övertaggad" pga skandinaviums ljud... så kanske:) Men man hoppas ju såklart!

Själv hejar jag på alla svenskarna, Sergio Alvarez Moya (häst: Zipper:love: Amazing horse!), Meredith och Bella Donna (älskar den hästen också!) och Luciana Diniz (Winningmood - också favourithäst:love: )

Själv hejar jag på alla svenskarna, Sergio Alvarez Moya (häst: Zipper:love: Amazing horse!), Meredith och Bella Donna (älskar den hästen också!) och Luciana Diniz (Winningmood - också favourithäst:love: )

Vad bra! Då blir du ju nöjd nästan hur det än går :D

Haha, ja nästan så;)
Diniz ligger ju bra till, synd bara att Winningmood inte fått visa upp sig:(

RGB vore ju förstås roligast, och tror att han har lika bra chans som de andra i toppen.

Men med tanke på hur otroligt missnöjd Steve G var efter andraplatsen i fjol och hans prestation hittills så tror jag att han är mycket farlig. Verkar inte som om han blivit mätt efter OS. Men han har bara en häst, liksom flera av de andra som ligger i toppen.
Två andra favoriter är Luciana D och Rich Fellers. Flexible är underbar och Rich är fantastiskt trevlig så jag är verkligen ledsen att det är kört för dem i år. Åt stilen vet man ju inte om man ska skratta eller gråta! Men effektivt är det. Förra året valde han en väg som banbyggaren inte tänkt sig så han fick hoppa åt sidan när de kom i full fart;)

Skulle segern gå utanför Europa så vill jag nog helst se den hos Beezie i år.
Så min önskelista:
RGB
Om det ska vara en tjej: Luciana
Om det ska vara utanför Europa: Beezie

Hon har väl "bara" Lennox med sig? Jag gillar honom! Och så tycker jag att Luciana har fört ridmodet till en helt ny nivå!

*kl

Varför har ni ingen tråd för WC-finalen här på Hoppning? Det fanns en trevlig på Dressyr igår där vi kommenterade löpande...

Nu är det iaf Jens :)

Senast ändrad:

Antar att jag inte är den enda som sitter bänkad nu? :)

Min största förhoppning inför den här WC-finalen var att Henrik skulle skrälla till och vinna, nu är det ju lite långt bort, om det inte blir en jäkligt händelserik dag! jag vill ju gärna tro på Roffe, men utan Casall så känner jag mig inte lika trygg i min förhoppning. Tror på Guerdat eller Madden. Men hejar inte direkt på dem ;) Tycker att det är lite svårt att hålla på någon utöver svenskarna i den här finalen, brukar tex. hålla på lite britter, men ingen av dem är ju med! Kanske skulle vara Moya för att han häst är så jävla fin :D

Jag är ju ingen hoppmänniska, men det är verkligen en publiksport. Trots att jag är mer för dressyr så tycker jag hoppning är betydligt roligare att titta på... RGB är ju verkligen en bra förebild för sporten, ja hästsport öht.

Det är åtminstone bättre än att pladdra på i en monolog! :D

Det verkar ju falla jävligt många bommar för alla idag, så det kanske kan hända ganska mkt i toppen!

Ja, det var ju synd på petet. :(

Fyfasen vilken rivning... såg ut som ett "nybörjarfel" men det visar ju kanske att det bara är människor även i dessa klasser. Tröst för en annan kanske :o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show är i full gång. På lördagskvällen är det dags för Gothenburg Trophy-hoppningen.
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
463
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SVT sänder direkt från Göteborgs Horse Show. Följ fredagens hoppning i SVT1/Play med start 18.00.
Svar
0
· Visningar
232
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under lördagen presenterades flera kandidater till priserna på Hästgalan i Göteborg den 11 februari. Vem tror ni kan vinna Årets kusk?
Svar
0
· Visningar
252
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur