Vem vann Grand Prix-hoppningen i Milano lördag kväll???

kopur

Trådstartare
Hemkommen från en jättebra ridkurs såg jag i går kväll Grand Prix-hoppningen från Milano och kunde till min glädje konstatera att Maria Gretzer och Irco Mac var ett av 6-7 ekipage till omhoppning. MEN jag var så enormt trött så jag lyckades somna i TV-soffan just som omhoppningen började!!! När jag vaknade var sändningen slut och jag har fortfarande ingen aning om hur det gick för Maria och vem som vann... Har försökt kolla på nätet idag, men det är verkligen inte lätt att hitta nättidningar som skriver om ridsportresultat... Någon här som höll sig vaken genom hela sändningen? (HUR kan man somna just när det är som mest spännande??? :o )

Behövde inte ens gå så långt, på SvRFs sida fanns resultaten:

Grand Prix 1,50m winning round: 1) Lars Nieberg, Tyskland, Fighting Alpha 0+0 45,08 2) Markus Fuchs, Schweiz, La Toya III 0+0 46,04 3) Andrea Heroldt, Italien, Nanta 0+0 46,45 5) Maria Gretzer, Sverige, Irco Mac 0+4 44,69

Omhoppningen var rafflande.
det var en "winning round" tror jag det kallas, när de 10 bästa gör upp. Så det var även några 4felare med, bla Thomas Velin och Meredith Michaels. Hon red som en skållad råtta som vanligt, men Maria Gretzer red snävare men hon rev sista när man trodde det var klart! Synd. Om inte om hade varit hade MG vunnit. Marcus Fuchs red en "säker" nolla men Fighting Alpha Lars Nieberg gick en aning i hans innerspår och vann.

Synd att du somnade!

har inte Svt24 men han var grym den hästen som vann idag (söndagens hoppninge, finalen)
Bruno brukså eller hur man uttalar hans namn..tycker det var så coolt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Grand Prix-hoppning på nationalarenan i Solna, då vann svenska storstjärnan Peder Fredricson efter en dramatisk omhoppning.
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama