Lugn, lugn...Seriöst, tror du på allvar att man kan åka dit för stöld om man flyttar ett släp några meter? Egenmäktigt förfarande möjligen men det ska mycket till det. Scenariot var för övrigt inte att släpet skadats under flytten.
Jag tycker synd om din eventuella hyresvärd. Inte kul med någon som ropar stöld i tid och otid. Tror att folk sadlar av för att uppfostra ägaren och inte för att vara snäll. Inte vill att man ska peta på dina saker till den grad att du hellre ser dem skadade än flyttade.
Jag rekommenderar verkligen att du har ett eget stall helt utan inackorderingar och personal så du kan sköta dig själv och ingen annan kommer åt att peta på dina pryttlar. Ve och fasa om någon lägger in din glömda jacka i stallet och den där blir förstörd, då hade man förmodligen riskerat en rättegång. Inser du med din attityd att din häst hade fått stå med sadeln över natten och sedan blivit utsläppt i hagen med den om du glömt den (kanske blivit akut sjuk). Visst man kan diskutera vem som är skyldig i det här fallet, men ditt att inte peta på mitt under några omständigheter är absurt.
Det är en sak att ha olika åsikter om man bör sadla av hästen eller inte i just den här situationen men dina attityd är absurd.