Sv: Vem skär en häst med kniv?
Iom att det ofta är så att förövaren startar sin övergreppsbana med djur, borde polisen ta det på större allvar.
November 2006 blev mitt sto och en kompis sto knivskurna i hagen. Den ena fick även griffelbenet avsparkat/slaget. Åkte till vetrinären, där det fotograferades och dokumenterades. Sedan ringde vi till polisen, dom var inte ens intresserade av att komma till platsen, trots att det var snö ute och säkerligen mycket lättare att hitta spår.
En vecka senare lite drygt fick min vän ett brev där det stod att polisundersökningen var nedlagd och att
VI hade godkänt detta. Självklart inte! Så det blev prat med polisen som sa att det fanns inga bevis så dom hade inget att gå på. Självklart har man inte haft några bevis då de inte ens behagade komma ut på brottsplatsen. Dom var inte heller i kontakt med vetrinären för att höra deras uttalanden! Skandal av polisen! Dom tar inte djur på allvar, iaf inte hästar!
En månad senare så satte jag ut en annons på en utav de många hästsajterna. En varning samtidigt som jag efterlyste om någon sett något eller hört om det hade hänt i närheten. Fick svar av flera stycken, där polisen inte heller hade engagerat sig.
Nu är det snart två år sedan, min kompis häst kunde inte längre vara den tävlingshäst hon var och blev såld till avel och promenadridning. Min tjej har fortfarande rejäla ärr på bakbenet som aldrig försvinner. Hon var bara 5 när detta hände, är väldigt tacksam att hon klarade sig så bra som hon gjorde ändå...