Vem ska till tågarp då?

Sv: Vem ska till tågarp då?

Hej! Hur är det med er då? :)

Jag ska försöka säga det till Göte. Han gick på alla vatten förre säsongen men man kan aldrig så noga veta.

Bra med oss, letar häst förfullt. Hoppas på att den utvalda fullblodsdamen går igenom besiktning 7/5. Sen är vi nog också på väg från Björka tillbaks till Skabersjö.

Ok. Ja, för mig var det skönt att flytta till ett mindre ställe. Jag får iaf mer lugn och ro till att bara träna då.

Lycka till med besiktningen!

Jag rider bara en av mina dock inte den jag vill rida.

Det blir bara hopphästen som inte kan gå på tygel och är rädd för allt utanför en hoppbana :crazy:

Humöret är inte på topp och jag åker dit mest för att få något annat att tänka på :(

Förväntar mig inga underverk men kanske lite förskingring av tankarna.

Inte ens säkert att jag ger mig ut i terrängen

Jag är medlem i tågarps L RF så jag har varit där hela tiden..

Hur gick det för er då??

Min bebis var jätte duktig. och har nu fått sitt första signaturen på sitt kval papper.

Var inte helt nöjd med dressyren, den var ifn men det finns fortfarande saker att jobba på.

Hoppningen felfri, och hoppade bra för att vara 90 cm.

Super fin terräng. inte en tvekan någonstans, ynka 0,4 straff på tiden.

jag är super nöjd.

Jag är nöjd. Fast inte med hoppningen. Han är så het för tillfället att han inte vet var han ska ta vägen och då kan det tydligen, enligt honom, vara bra att bli så till sig att man stannar mitt på banan och bara hoppar. Så jag fick en rivning, ett "stopp" som inte ens var i närheten av ett hinder utan han tog ett steg tillbaka när han höll på så och sen givetvis 100 tidsfel bara därför. Suck...

Dressyren gick han på 54.8 straff så det var helt ok. Jag trodde jag skulle få mer straff faktiskt. Nolla på hinder i terrängen och han gick som en klocka. :love:. Dock kollade jag inte tiden eftersom jag redan hade 78.8 straff eller något när jag gick ut i terrängen.

Jag är iaf nöjd och han gick grymt bra i terrängen.

Sen träffade jag idasägare också. Hon kom fram och sa hej. :). Trevligt!

Jag är medlem i tågarps L RF så jag har varit där hela tiden..

Hur gick det för er då??

Jodå. Lillasyster var helnöjd efter dagen. Dressyren gick det bästa hitintills med stor häst, 63 straff. Nollade hoppningen och sen felfritt i terrängen med med lite tidsfel. Möjligen att hon var lite besviken på tidsfelen då hon tränade att rida på klocka. Men det är inte så lätt det heller. :)

Däremot funderar jag på en sak. Vi ska vara rädda om tävlingsarrangörerna eftersom de är få MEN får de behandla oss hur som helst? Man tror varje gång man är i Tågarp att det är misstag just det året. Det blir bättre nästa gång. Men ack vad man bedrar sej. USELT!!!! Vi vet fortfarande inte slutresultatet. Väntade till kvart i 8 då prisutdelningen började. Eftersom hon inte var med där så hamnade hon precis utanför (tror vi). Sur personal och en massa väntande. Varför klarar andra klubbar det? Visst kan det bli lång väntan när ett fel ska rättas till men här är det ALLTID lång väntan.
Inget resultat på internet heller...ännu. Ledsamt!

Träffade Olgaklara, Nisse, Narcissa och Nightrunners Noya. Kul!

Någon mer som sprang i buskarna? :idea:

*KL*

Ja vad skall man säga om dagen :crazy:

Han höll sig på mattan i dressyren, tyckte själv att han gick bra där men fick svidande kritik och en straff på 63. Tyckte att hon var lite orättvis mot hästen :(

Hoppningen var han felfri, än dock väldigt förvånad över att det var så lågt.

Terrängen hade jag ju inte stora förväntningar på, har ju bara hoppat honom 6st terränghinder som träning :o Och meningen är ju inte att han skall gå fälttävlan utan han är ju hopphäst.

Han skötte sig väldigt bra förutom på hinder nr 1 :angel: där han tyckte jag var hel dum som ville att han skulle hoppa ut från banan, vilket kanske inte är så konstigt för en häst som lärt sig att stanna kvar inne på hoppbanan hela sitt liv.

Sedan drog han en penna med mig efter hinder nr 2 och styra eller svänga var något som han helt plötsligt inte kunde. När jag väl fick stopp på honom så släppte jag spöt och travade en liten bit innan jag fortsatte resten av banan vilket han hoppade helt ok. Tidsfelen blev ju säkert efter detta med :crazy:

Men i det stora var jag faktiskt nöjd men honom

STILL0110.jpg

Här kan ni ju se när styrningen försvinner :eek:

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=lagoonevent5.flv

Min bebis var jätte duktig. och har nu fått sitt första signaturen på sitt kval papper.

Var inte helt nöjd med dressyren, den var ifn men det finns fortfarande saker att jobba på.

Hoppningen felfri, och hoppade bra för att vara 90 cm.

Super fin terräng. inte en tvekan någonstans, ynka 0,4 straff på tiden.

jag är super nöjd.

Grattis Nisse! Och grattis till segern i Tranemo, du har ju haft en superhelg! Några signaturer i pappret för min blev det ju inte men en massa blåmärken på matte istället....

Jag är nöjd. Fast inte med hoppningen. Han är så het för tillfället att han inte vet var han ska ta vägen och då kan det tydligen, enligt honom, vara bra att bli så till sig att man stannar mitt på banan och bara hoppar. Så jag fick en rivning, ett "stopp" som inte ens var i närheten av ett hinder utan han tog ett steg tillbaka när han höll på så och sen givetvis 100 tidsfel bara därför. Suck...

Dressyren gick han på 54.8 straff så det var helt ok. Jag trodde jag skulle få mer straff faktiskt. Nolla på hinder i terrängen och han gick som en klocka. :love:. Dock kollade jag inte tiden eftersom jag redan hade 78.8 straff eller något när jag gick ut i terrängen.

Jag är iaf nöjd och han gick grymt bra i terrängen.

Sen träffade jag idasägare också. Hon kom fram och sa hej. :). Trevligt!

Vad kul Narcissa! Även om banhoppningen inte var den bästa måste det kännas skönt att han gick bra i terrängen? Lovande inför helgens bravader...

Lite tidsfel gör väl inget? Skönt ändå när de fungerar hyfsat som man tänkt sig...

Lite tidsfel gör väl inget? Skönt ändå när de fungerar hyfsat som man tänkt sig...

Nej inte enligt mej. Jag vill bara att tidsfelen inte ska göra så att hon missade placering. :crazy: För hennes skull då alltså...
Även om man försöker tuta i dem att det viktiga är en bra runda osv så vet jag att det lockar med en placering. ;)

Ja, nu är jag riktigt taggad till Vinslöv. Hoppas han kan gå runt på sina dressyrstraff där. :)

Du laddar väl också om nu väl;).

Vet ni fortfarande inte hur placeringarna ser ut?:eek:
Det är inte bra.

Jag är nöjd med tävlingen men så placerade jag mig inte heller.:p

Visst är det trist att det alltid är så just i Tågarp? Sist jag red där var 98 och visst f*n stod vi där och väääntade och väääntade. Lyckligtvis hade vi lite koll på VM där terrängen gick samtidigt så lite underhållning hade vi men seeegt.

*KL*

Ja vad skall man säga om dagen :crazy:

Han höll sig på mattan i dressyren, tyckte själv att han gick bra där men fick svidande kritik och en straff på 63. Tyckte att hon var lite orättvis mot hästen :(

Hoppningen var han felfri, än dock väldigt förvånad över att det var så lågt.

Terrängen hade jag ju inte stora förväntningar på, har ju bara hoppat honom 6st terränghinder som träning :o Och meningen är ju inte att han skall gå fälttävlan utan han är ju hopphäst.

Han skötte sig väldigt bra förutom på hinder nr 1 :angel: där han tyckte jag var hel dum som ville att han skulle hoppa ut från banan, vilket kanske inte är så konstigt för en häst som lärt sig att stanna kvar inne på hoppbanan hela sitt liv.

Sedan drog han en penna med mig efter hinder nr 2 och styra eller svänga var något som han helt plötsligt inte kunde. När jag väl fick stopp på honom så släppte jag spöt och travade en liten bit innan jag fortsatte resten av banan vilket han hoppade helt ok. Tidsfelen blev ju säkert efter detta med :crazy:

Men i det stora var jag faktiskt nöjd men honom

STILL0110.jpg

Här kan ni ju se när styrningen försvinner :eek:

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=lagoonevent5.flv

O shit :eek: tur ändå att du har sådan rutin som du har , hade ju kunnat gå riktigt illa annars :o

O shit :eek: tur ändå att du har sådan rutin som du har , hade ju kunnat gå riktigt illa annars :o

Du har inget förslag på bett till ett sådant djur?? Stor och stark. Detta var pelham jag red på :crazy:

Kan ju lägga in en film när han faktiskt sköter sig också, dvs efter jag släppte spöt

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=lagoonevent3.flv

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=lagoonevent4.flv

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka