Vem sa att hamstrar ..

astronaut

Trådstartare
dör vid 2 års ålder?

Min lilla hamstersötis är 2 år och 4 månader :bump:
och fortfarande full av energi, klättrar upp o ner på gallertaket, springer fort för o vara "pensionär" så man undrar om man räknar neråt dvs. -1 - 2 :D :bump:

Sv: Vem sa att hamstrar ..

Förmodligen samma människa som påstår att gerbiler bara blir 2-3 år... :angel: (Eller vad det nu är, jag tror iaf inte på det längre! :devil: )

Mitt rekord ligger på dryga 6 år, och jag har haft flera som levt i ca 4-5 år. :D

Hade en dvärghamster flick som vi fick avliva :crazy: när hon var 4 år, 2 månader ;)

Min gulghamster Mimmie vart 3½ år

vem sa att kaniner blir 6-7 år max? jag har haft en på 13-14.. minst två på tio och en grannfamiljs (som fick en av våra kaniner) den blev 15..

Kaniner lever olika länge beroende på ras.

Hamsteren til en kompis av meg ble over 4! :banana: Det var en gullhamster.

och att marsvin blir 5 :p hade ett marsvin som blev hela 8 år, och hon dog inte ens av ålder! förutom det har alla andra dött betydligt tidigare - tre st på 1½-2½ år, och två på tre månader. :(

Vet inte vem som sagt det men jag säger som så här.
Man kan aldrig dra alla djur över en kam. Men, majoriteten av hamstrar blir ca 2-3 år. Jag har haft en del hamstrar och många av dom har varit jättepigga fram till 2½-3 års ålder och plötsligt bara lagt sig ner för att somna in. Hamstrar är aktiva djur och dom kan må bra ända fram till deras sista stund är kommen, och är det så att dom inte har ont elle rär trötta så är dom ju heller inte stillsamma. Eftersom en hamster i vilt tillstånd kan springa flera kilometer per natt så förstår man kanske att dom är väldigt aktiva djur.

Hade ett marsvin som blev 8½ år. Jättepigg som alltid. Så det där med åldrar är ju individuellt. Precis som med människor.

Så exakt var det med min hamster! hon blev 3½ (som det står i ett annat inlägg) Och hon fick visserligen en knöl men hon levde livet fast hon hade den och så en kväll när det var dags att lägga sig skulle hon få en gurkbit men låg då bara i boet och ryckte. Tog till min förskräckelse upp henne och satte henne på matbordet men hon gick inte utan var döende hon fick stilla somna in i sitt bo under den natten och jag lade över henne så hon skulle få dö i mörker. På morgonen andades hon forfarande och mamma sade att det vore bäst att avliva henne ( ja ni vet kasta henne mot något hårt eller så...) Precis när jag tog upp henne (Hon var stel och iskall)från buren så andades hon precis som en suck och sedan var hon död :cry: Men det kändes ändå ganska skönt att låta henne få somna in själv. :crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 917
Senast: liiinnea
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar