Vem får starta i ponnytrav?

Djurjouren

Trådstartare
Jag har en ruskigt fin islandshäst med en riktigt riktigt fin trav. Helt hypotetiskt , får hon starta i ponnylopp?

Sv: Vem får starta i ponnytrav?

Tre hodkända led har hon , men jag vet inte hur hög hon är. Hur hög är en B-ponny?

islandsponnyn :banana: ska vara tävlingsregistrerad hos SPTF och ha ett mätintyg registrerat där också, med godkänd höjd
så det mäts noggrant

maxhöjd för kat B är 130,0 cm
och, som sagt, 3 leds känd härstamning och ingen inblandning av vbl- eller kbl-travare bakom, krävs för att travregga henne + att hon måste vara chippad.

Ajdå, misstänker att hon är över 130. synd för det hade kunnat vara kul!!!

JAAAAA, vilken bra ide':idea:
Miaplacidus måste ju vara den allra mest perfekta ponnyn till att inviga mina barn i ponnytrav med.
Efter ett tag med hennes majestäts fostran kommer de att springa till stallet så fort de vaknar på morgonen och jag kommer att få ett helvete att få iväg dem från stallet och till skolan.:D

När jag introducerade min lilla röda på banan förra våren fick jag den fina kommentaren:

Du, banan är inte öppen för ponnyer i dag... :mad::D

Men honom skulle ungarna gilla. :p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag undrar hur man gör för att starta enenkel stiftelse/fond. Tänk typen som kan ge små (storleksordning kanske 1000-5000 kr) stipendier...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: glittra
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: Stinaelin
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka