Vem bär vad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Excalibur

Trådstartare
En liten bäbis"tävling"..:)

Vilket kön tror du är i din mage??
O varför tror du det?


Tänkte att sen när bäbisarna anlänt så kan det vara roligt att gå tillbaka o se vad man trodde!
 
Sv: Vem bär vad?

Jag har BF 27 Juli o det är ju ett tag till..

Men jag visste med en gång vad hon skulle heta om hon blev en hon..
Men sen i förra veckan hittade vi det perfekta pojknamnet!

Så jag vet inte vad jag ska tolka det som ( För det kan man ju :angel: )

Men just nu i denna stund.. Så tror jag faktiskt det blir en flicka!
 
Sv: Vem bär vad?

Jag har en liten tro på att det blir en flicka. men vem vet. Namn har jag också. Sambon är väl inte helt nöjd med det, hoppas det växer för honom.
 
Sv: Vem bär vad?

Jag har en liten tro på att det blir en flicka. men vem vet. Namn har jag också. Sambon är väl inte helt nöjd med det, hoppas det växer för honom.
 
Sv: Vem bär vad?

Jag tror på en flicka här! Det tror sambon med. Har kännts så ända från början, har även gjort ringtestet *hehe* och det sa flicka. :angel:

Drömde iofs för ett par månader sen att vi fick en pojke, eftersom det har "alla andra" fått runtomkring oss, så i drömmen var det självklart att vi därför inte kunde få nåt annat än en pojke vi med.

På förra tillväxtultraljudet (v 29) tyckte vi båda att vi såg en liten snopp, men bilden var så suddig och det gick så fort att ingen av oss vågar sätta ens en spänn på det. Konstig vinkel var det också, så det är väl mest troligt att vi skymtade navelsträngen. Får väl se om vi ser nåt på nästa tillväxtUL den 16/2...! :p
 
Sv: Vem bär vad?

Jag har ingen aning. Tror inget. Men min man är ganska säker på att det är en tjej. Han har sagt redan från början att han känner det på sig.

Jag tycker det är ganska ointressant vilket kön det är. Däremot funderar jag mer på hårfärg, egenskaper och sånt.

Jag tror det är en mörkhårig, livlig bebis. Äventyrslysten och dödsföraktande, så att man som mamma alltid går med hjärtat i halsgropen...:crazy:
 
Sv: Vem bär vad?

Redan från början var jag helt bombsäkert på att det är en liten kille där inne, men nu börjar jag fundera på om det kanske är en tjej i alla fall.

Men om jag måste gissa, så tror jag på min första känsla att det är en pojk.
 
Sv: Vem bär vad?

I början var jag helt säker på att det var en flicka, men för några veckor sen blev jag mer och mer övertygad om att det är en pojke.

Har BF 1/4, så vi får väl se om 8-9 veckor :D
 
Sv: Vem bär vad?

jag har BF om ca 14 dagar, och jag har hela tiden varit bombsäker på att det är en kille (har en dotter sen förut), men för tre veckor sedan vaknade jag upp en morgon och var mer säker en nånsin på att det är en tjej igen! Så... vi får väl se snart.

Graviditeterna har varit väldigt lika, den enda som egentiligen skiljer är att jag inte har nån rand på magen denna gång, vilket jag hade sist.

// K
 
Sv: Vem bär vad?

Jag gjorde ju en sk viktoperation slutet av april 2004 och gick ner 55 kg på ett år. 3 månader senare vart jag gravid! Oplanerat men absolut inte oönskat. Eftersom jag inte har någon magsäck längre och tunntarmen är förkortad så tar jag upp näring sämre (speciellt protein) och kan inte äta speciellt stora portioner åt gången. Jag har med andra ord svårare än "vanligt folk" att få i mig tillräckligt med mat/näring för min egen del och ännu lite svårare att få i mig ett tillräckligt överskott för att tex kunna träna så mycket som jag skulle vilja.

Å andra sidan vänjer kroppen sig efter hand att ta upp näringen i den avkortade tunntarmen lite bättre och bättre. Fast lika bra som innan blir det aldrig och det är ju liksom meningen. Avsaknaden av magsäck gör att jag får äta lite men ofta, eg så alla ska äta! Och min variant (Gastric Bypass) fungerar dessutom som "antabus" mot socker och fett. Så jag kan inte äta några mängder av kakor och godis längre! Vilket är helt ok, jag har inte heller kvar nåt sug efter det. Nöjer mig med en eller två småkakor eller några skumtomtar numera. Mer än så är ju eg inte gott heller.

Jaja! Lång utläggning blev det! Men summa sumarum så har allt detta gjort mig orolig för att inte fostret/bebisen skulle få allt den behövde. Man drabbas ofta av olika brister som viktopad och även om det heter att bebisen tar vad den behöver så kan den ju inte ta nåt om mamman har brister. Vilket jag uppenbarligen sluppit, för bebben har utvecklats helt normalt! Därav ett antal tillväxtUL. Blir väl ett par, tre till antar jag, innan BF den 5/4.

Hade dessutom "oturen" att moderkakan låg väldigt långt ner, bara någon liten mm från öppningen, men tack och lov hade den flyttat upp sig för ett par veckor sen.
 
Sv: Vem bär vad?

Okej, då förstår jag ! jag gjorde extra UL på slutet eftersom jag gick över tiden så mycket. Och då såg jag vilken sort det var :-) (on topic again!9
 
Sv: Vem bär vad?

Jag har i och för sig kollt vad det är för en liten typ jag har i magen och min känsla var 100 % rätt...

Jag ville ha en tjej, därför var jag säker på att det var en kille, och det var det, en kille alltså.
Och vi som kommit på en kanon tjejnamn men inget bra killnamn överhuvudtaget. Men vi kommer nog på något.

har idag 45 dagar kvar till 19 mars och det närmar sig med alllt för stora steg... *läskigt och lite spännande*
 
Sv: Vem bär vad?

Off topic again:

Jag är också viktopad (GBP i mars-04) Jag är inte särskilt orolig för bristerna. Har tagit blodprover en gång i halvåret sen operationen och nu senast ikväll. Det man har mest risk att ha brist på är Folsyra, B12 och järn och det tar man ju vanliga kosttillskott för, dessutom så är det ju just dessa grejer som gravida brukar rekommenderas att äta extra av. Men du kanske menar brist på ämnen som man inte vet om eller som man inte tar blodprov på?

Jag äter Triobe för Folsyra och B12 samt Duroferon för järn. Dessutom äter jag Omega 3 och E-vitamin samt en och annan kalciumtablett. Innan jag plockade ut spiralen åt jag Chlorellaalger som innehåller en massa näring, vitaminer och mineraler men nu vågar jag inte det för jag tror att jag har läst nånstans att det inte är bra att äta alger när man är gravid.

Till ämnet:
Beräknad förlossning: 12 oktober (yes, jag vet att jag inte är långt gången :D ). Min kille är övertygad om att det är en tjej och igår läste jag att det brukar bli tjejer om killen är sjuk och har feber vid befruktningen - och så var fallet, så nu tror jag att han har rätt i sin intuition.
 
Sv: Vem bär vad?

Efter 2 killar skulle det vara kul med en tjej den här gången och det skiljer sig rätt mkt åt när det gäller hur de ligger. Båda de andra med rumpan åt vänster och sparkat i högra revbenen AJJJ, den här ligger till höger och sparkar mer rakt ut i sidan, längre ner så att urinblåsan får sina duvningar.
När det gäller mörk rand på magen hade jag det med nummer 2 inte med nr 1 och inte med denna.
Utseendemässigt är magarna likadana men den här ligger lite längre ner (ser inte bara smällfet ut vilket jag tidigare gjort :rofl: )

Jag tror stenhårt på en tjej och har bara tjejnamn i skallen, så det blir väl en 3:e grab, haha!
BF 25 mars så vi får snart veta...
 
Sv: Vem bär vad?

Om man kan lita på UL så tror jag att det är en pojke i min mage.
 
Sv: Vem bär vad?

bf 17.e mars ( förhoppningsvis kommer den ut lite tidigare..) har dock hela tiden trott på en tjej - vet inte riktigt varför det bara är så. Mannen å bonusdottern tror på en kille - fast mannen har börjat vackla lite. Om man ska tro alla knep som finns så överväger det åt flicka men men......det är ju inte så lång tid kvar nu så snart vet vi :)
Har iaf namn på flicka men inte på pojke ( magen heter dock Bärtil ;) )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 380
Senast: WildWilma
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
449
Senast: annersia
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
548
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp